ေဒၚလာေစ်း ဘယ္လဲ (ျမဝတီေဆာင္းပါး)
 
 ၿပိဳင္ဘက္ႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈတြင္ ကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈ၊ 
အရည္အေသြး ေကာင္းမႈ၊ ပို႔ကုန္ တိုးျမႇင့္လာမႈ တို႔တြင္ အေျခခံ က်ေသာ 
ျပႆနာမ်ား (Structural Problems) ႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈပိုင္း ဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ား
 (Supply Side Problems) အေရးပါမႈ တို႔သည္ အဓိက အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ 
သို႔ပါ၍ ပို႔ကုန္ တိုးတက္ရန္ အတြက္ ထုတ္လုပ္မႈ အရည္အေသြး၊ ေစ်းကြက္ႏွင့္ 
ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္မႈမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကို သုေတသနျပဳ၍ ဓမၼဓိ႒ာန္ က်က် သံုးသပ္ 
အေျဖရွာ သင့္ပါသည္။ ပို႔ကုန္တိုးတက္ ထုတ္လုပ္၊ တင္ပို႔ႏိုင္ေရး အတြက္ 
ေဒၚလာေစ်းအား ဆဲြတင္ျခင္းမွာ အေျဖမွန္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
 
 ေဒၚလာေစ်း ျမင့္တက္ျခင္းသည္ ပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ ထုတ္လုပ္သူမ်ား 
အတြက္ အက်ိဳး ရွိေသာ္လည္း သြင္းကုန္ တင္သြင္းသူမ်ားႏွင့္ စားသံုးသူမ်ား 
အတြက္ ထိခိုက္ေစပါသည္။ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္သည္ ေဒၚလာေစ်း 
တက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈ မ်ားလာလွ်င္ ၄င္းတို႔၏ သြင္းကုန္မ်ားအေပၚ 
ေစ်းတင္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ထိခိုက္မႈကို ကာကြယ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခါတြင္ 
ေဒၚလာေစ်း ျမင့္တက္ျခင္းေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္လာသည့္ ဒဏ္ကို 
စားသံုးသူမ်ား ကသာ အဓိက ခံစားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
 
 သို႔ပါ၍ 
ေဒၚလာေစ်းမ်ားစြာ ျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈကို အမ်ားဆံုး 
ခံစားရမည့္ သူမ်ားမွာ ဝင္ေငြကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ လက္လုပ္ 
လက္စားမ်ား၊ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ေဒၚလာေစ်း 
တက္ရျခင္းသည္ ေစ်းကြက္ အတြင္းရွိ ဝယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအားက ျပ႒ာန္း 
သတ္မွတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေစ်းတက္ရျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ
 
 ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္၊ 
ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ဘဏ္ေခ်းေငြ အတိုးႏႈန္း ၁၇ % ရွိရာမွ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား၏
 ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၁၅ % 
သို႔လည္းေကာင္း၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၁၃% သို႔ လည္းေကာင္း 
အတိုးႏႈန္းမ်ား ေလွ်ာ့ခ် ေပးခဲ့သျဖင့္ ဘဏ္မ်ားတြင္ ေခ်းေငြမ်ား ပိုမို 
ထုတ္ယူခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမွ်ာ္လင့္ ထားသကဲ့သို႔ လုပ္ငန္း 
ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈ (Competitiveness) မွာ တိုးတက္လာျခင္း မရွိပါ။ 
ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ/ ပို႔ကုန္ မ်ားလည္း သိသာစြာ တိုးတက္လာျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ 
ျပည္ပ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ရန္မွာ နည္းပညာ ရရွိမႈ၊ 
ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ကုန္ပစၥည္း အရည္အေသြးႏွင့္ 
ေစ်းႏႈန္းယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈ၊ ေစ်းကြက္ သုေတသန စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ 
စသည့္ သြင္းအားစုမ်ား အေပၚမူတည္ပါသည္။ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ က်ဆင္းေရးမွာ
 ဘဏ္အတိုးႏႈန္း တစ္ခုတည္းေပၚတြင္ မူမတည္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
 
 
အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာပါ ေဒၚလာ ေစ်းတိုးတက္ျခင္း အေပၚ သူတို႔အျမင္ ေဆာင္းပါး 
တစ္ပုဒ္တြင္ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ပါေမာကၡ 
ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္၊ ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကို၊ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ေလး၊ 
ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္စိုး ၊ ဦးၾကည္ျမင့္ (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္)၊ 
ဦးခ်စ္ခိုင္ (ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္း ဥကၠ႒)၊ ဦးဝင္းေအာင္ 
(ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ 
ဥကၠ႒) တို႔၏ အျမင္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပထားရာတြင္ ေဒၚလာေစ်း 
ျမင့္တက္လာမႈေၾကာင့္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အတြက္ ပိုေကာင္းေၾကာင္း၊ 
ေဒၚလာႏွင့္ လစာရသူမ်ား အတြက္ ပိုေကာင္းေၾကာင္း သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံသား အမ်ားစု
 အတြက္ မေကာင္းေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား အတြက္ မည္သည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမွ် 
မရွိေၾကာင္း၊ ေစ်းႏႈန္း တည္ၿငိမ္ေနပါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ မွ်တၿပီး 
အက်ိဳးရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ရာတြင္ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း ႏိုင္မႈ 
အေနအထား ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ တစ္ခုမွ် မေကာင္းေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခား 
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ မ်ား အတြက္ အတြက္အခ်က္ မွားႏုိင္ေၾကာင္း၊ 
စီးပြားေရးအျမင္ အရ မေကာင္းေၾကာင္း ကိုသာ အေလးထား ေဖာ္ျပထားသည္ကို 
ေတြ႕ရွိရပါသည္။
 
 အထက္ ေဖာ္ျပပါ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၊ 
သာဓကမ်ားအရ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တို႔မွ 
ေငြေၾကးေစ်းကြက္ ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာေစရန္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွ ေဆြးေႏြး၍ 
(Security Exchange Law) ကို ျပ႒ာန္း အတည္ျပဳရန္ ျပင္ဆင္ 
ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ဗဟိုဘဏ္မွ IMF ၏ အႀကံျပဳခ်က္အရ ရန္ကုန္ 
ႏိုင္ငံျခားသံုးေငြ ေစ်းကြက္ (Yangon Foreign Exchange Market) ကို 
အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ေဒၚလာက်ပ္ေငြ 
လဲလွယ္ႏႈန္း မ်ားကို ကစားျခင္း (Manipulate)၊ လူတန္းစား တစ္ရပ္ သို႔မဟုတ္ 
လူဦးေရ အနည္းစုအက်ိဳး ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းကို ဆဲြတင္ျခင္း၊ 
ဗဟိုမွ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ စီမံျခင္း စသည့္ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္မ်ားကို ျပန္လည္ 
အသက္မသြင္း သင့္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။
 
 သို႔ျဖစ္ပါ၍ ယခု 
ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ေဒၚလာေစ်းႏႈန္း လ်င္ျမန္စြာ ျမင့္တက္ေနျခင္းကို အခ်ိန္မီ 
ထိန္းသိမ္း ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြ၍ လူဦးေရ အမ်ားစု 
အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္ကို အေထာက္အကူ 
ျပဳႏုိင္မည့္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေစ်းႏႈန္းသို႔ ေရာက္ရွိေရး ေဆာင္ရြက္ 
သြားသင့္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။
 
 ေမာင္ေမႊး
  [View Original Source : http://www.myawady.net.mm/library/stories/storiesforall/item/15305-2013-05-30-09-31-03]
ၿပိဳင္ဘက္ႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈတြင္ ကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈ၊ အရည္အေသြး ေကာင္းမႈ၊ ပို႔ကုန္ တိုးျမႇင့္လာမႈ တို႔တြင္ အေျခခံ က်ေသာ ျပႆနာမ်ား (Structural Problems) ႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈပိုင္း ဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ား (Supply Side Problems) အေရးပါမႈ တို႔သည္ အဓိက အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ ပို႔ကုန္ တိုးတက္ရန္ အတြက္ ထုတ္လုပ္မႈ အရည္အေသြး၊ ေစ်းကြက္ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္မႈမ်ား၏ အတိမ္အနက္ကို သုေတသနျပဳ၍ ဓမၼဓိ႒ာန္ က်က် သံုးသပ္ အေျဖရွာ သင့္ပါသည္။ ပို႔ကုန္တိုးတက္ ထုတ္လုပ္၊ တင္ပို႔ႏိုင္ေရး အတြက္ ေဒၚလာေစ်းအား ဆဲြတင္ျခင္းမွာ အေျဖမွန္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ေဒၚလာေစ်း ျမင့္တက္ျခင္းသည္ ပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ ထုတ္လုပ္သူမ်ား အတြက္ အက်ိဳး ရွိေသာ္လည္း သြင္းကုန္ တင္သြင္းသူမ်ားႏွင့္ စားသံုးသူမ်ား အတြက္ ထိခိုက္ေစပါသည္။ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္သည္ ေဒၚလာေစ်း တက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈ မ်ားလာလွ်င္ ၄င္းတို႔၏ သြင္းကုန္မ်ားအေပၚ ေစ်းတင္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ထိခိုက္မႈကို ကာကြယ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခါတြင္ ေဒၚလာေစ်း ျမင့္တက္ျခင္းေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္လာသည့္ ဒဏ္ကို စားသံုးသူမ်ား ကသာ အဓိက ခံစားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ပါ၍ ေဒၚလာေစ်းမ်ားစြာ ျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈကို အမ်ားဆံုး ခံစားရမည့္ သူမ်ားမွာ ဝင္ေငြကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ လက္လုပ္ လက္စားမ်ား၊ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ေဒၚလာေစ်း တက္ရျခင္းသည္ ေစ်းကြက္ အတြင္းရွိ ဝယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအားက ျပ႒ာန္း သတ္မွတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေစ်းတက္ရျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ
၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ဘဏ္ေခ်းေငြ အတိုးႏႈန္း ၁၇ % ရွိရာမွ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား၏ ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၁၅ % သို႔လည္းေကာင္း၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၁၃% သို႔ လည္းေကာင္း အတိုးႏႈန္းမ်ား ေလွ်ာ့ခ် ေပးခဲ့သျဖင့္ ဘဏ္မ်ားတြင္ ေခ်းေငြမ်ား ပိုမို ထုတ္ယူခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမွ်ာ္လင့္ ထားသကဲ့သို႔ လုပ္ငန္း ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈ (Competitiveness) မွာ တိုးတက္လာျခင္း မရွိပါ။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ/ ပို႔ကုန္ မ်ားလည္း သိသာစြာ တိုးတက္လာျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ျပည္ပ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ရန္မွာ နည္းပညာ ရရွိမႈ၊ ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ကုန္ပစၥည္း အရည္အေသြးႏွင့္ ေစ်းႏႈန္းယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈ၊ ေစ်းကြက္ သုေတသန စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ စသည့္ သြင္းအားစုမ်ား အေပၚမူတည္ပါသည္။ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ က်ဆင္းေရးမွာ ဘဏ္အတိုးႏႈန္း တစ္ခုတည္းေပၚတြင္ မူမတည္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာပါ ေဒၚလာ ေစ်းတိုးတက္ျခင္း အေပၚ သူတို႔အျမင္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္တြင္ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္၊ ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကို၊ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ေလး၊ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္စိုး ၊ ဦးၾကည္ျမင့္ (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္)၊ ဦးခ်စ္ခိုင္ (ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္း ဥကၠ႒)၊ ဦးဝင္းေအာင္ (ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ ဥကၠ႒) တို႔၏ အျမင္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပထားရာတြင္ ေဒၚလာေစ်း ျမင့္တက္လာမႈေၾကာင့္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အတြက္ ပိုေကာင္းေၾကာင္း၊ ေဒၚလာႏွင့္ လစာရသူမ်ား အတြက္ ပိုေကာင္းေၾကာင္း သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံသား အမ်ားစု အတြက္ မေကာင္းေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား အတြက္ မည္သည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမွ် မရွိေၾကာင္း၊ ေစ်းႏႈန္း တည္ၿငိမ္ေနပါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ မွ်တၿပီး အက်ိဳးရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ရာတြင္ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း ႏိုင္မႈ အေနအထား ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ တစ္ခုမွ် မေကာင္းေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ မ်ား အတြက္ အတြက္အခ်က္ မွားႏုိင္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးအျမင္ အရ မေကာင္းေၾကာင္း ကိုသာ အေလးထား ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
အထက္ ေဖာ္ျပပါ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၊ သာဓကမ်ားအရ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တို႔မွ ေငြေၾကးေစ်းကြက္ ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာေစရန္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွ ေဆြးေႏြး၍ (Security Exchange Law) ကို ျပ႒ာန္း အတည္ျပဳရန္ ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ဗဟိုဘဏ္မွ IMF ၏ အႀကံျပဳခ်က္အရ ရန္ကုန္ ႏိုင္ငံျခားသံုးေငြ ေစ်းကြက္ (Yangon Foreign Exchange Market) ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ေဒၚလာက်ပ္ေငြ လဲလွယ္ႏႈန္း မ်ားကို ကစားျခင္း (Manipulate)၊ လူတန္းစား တစ္ရပ္ သို႔မဟုတ္ လူဦးေရ အနည္းစုအက်ိဳး ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းကို ဆဲြတင္ျခင္း၊ ဗဟိုမွ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ စီမံျခင္း စသည့္ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္မ်ားကို ျပန္လည္ အသက္မသြင္း သင့္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ယခု ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ေဒၚလာေစ်းႏႈန္း လ်င္ျမန္စြာ ျမင့္တက္ေနျခင္းကို အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္း ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြ၍ လူဦးေရ အမ်ားစု အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္ကို အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္မည့္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေစ်းႏႈန္းသို႔ ေရာက္ရွိေရး ေဆာင္ရြက္ သြားသင့္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။
ေမာင္ေမႊး
[View Original Source : http://www.myawady.net.mm/library/stories/storiesforall/item/15305-2013-05-30-09-31-03]


0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:
Post a Comment
ေအာင္ရဲရင့္