Friday, September 20, 2013
မန္မာႏုိင္ငံတြင္းက မီးရထားလမ္းေတြကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီျဖစ္ေစ ဖုိ႔ ျမန္မာ့မီးရထားအေနနဲ႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ က ႏုိင္ငံတကာ အကူအညီေပးေရး အဖြဲ႔ JICA အဖြဲ႔ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ အတူပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖ
အခုလို ျမန္မာႏုိင္ငံက မီးရထားလမ္းေတြ အဆင့္ျမင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ စီမံကိန္းကို ျမန္မာ့မီးရထားနဲ႔ JICA တို႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လ ၂၈ ရက္ေန႔ကတည္းက သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကတယ္လို႔ ျမန္မာ့ မီးရထား တုိင္း လက္ေထာက္ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ိဳးကို ကုိးကားၿပီး ယေန႔ထုတ္ ႏုိင္ ငံပုိင္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
JICA က ရန္ကုန္-မႏၱေလး မီးရထားလမ္းေပၚက ရန္ကုန္- ပဲခူး လမ္းပိုင္းက ကီလိုမီတာ ၂၀ ကို တုိင္ ထြာ ေလ့ လာ စမ္းစစ္မႈေတြ
လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္တဲ့။
“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရွိတဲ့ ရထားလမ္းပိုင္းေတြကို သူတုိ႔ဆီမွာလို အဆင့္ျမွင့္တင္ေပးခ်င္တယ္။ နည္းပညာ
ေတြ ေပးခ်င္တယ္” လုိ႔ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ိဳးက JICA ကုိ ရည္ညႊန္း ေျပာသြားတာပါ။
ရထားသံလမ္း လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက အဆင့္ျမွင့္ ပစၥည္း ၇၅ မ်ိဳးနဲ႔ လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာ ကြ်မ္းက်င္ ပညာရွင္ ေတြကပါ စံနမူနာအျဖစ္ လာေရာက္ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္သြားမွာပါ။
ျမန္မာ့ မီးရထားဌာနကလည္း သူတုိ႔ရဲ႕ နည္းပ ညာေတြနဲ႔ ထိန္းသိမ္းမႈ နည္းနာေတြ ေလ့လာ သင္ယူ
ၿပီး ႏုိင္ငံတ၀န္းလံုး က မီးရထားလမ္းေတြကို အဆင့္ျမွင့္တင္ သြားမွာျဖစ္တယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ပညာရွင္ေတြလည္း မၾကာခင္ ေရာက္လာေတာ့မွာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ့မီးရထားက သင္တန္းသား ၃၀ နဲ႔ အနီးကပ္ ေလ့လာ သင္ယူမႈေတြ လုပ္မွာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပင္မ ရထားလမ္းျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္း ကို အဓိက အဆင့္ျမွင့္ လုပ္ေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုလို ဂ်ပန္ နည္းပညာ၊ ဂ်ပန္ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ျမန္မာ့ မီးရထား လမ္း ပိုင္းေတြ ကမာၻ႔ အဆင့္မီ ေကာင္းမြန္လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာ့မီးရထား ခရီးသြားေတြလည္း ဇိမ္က်က် မီးရထားစီးလုိ႔ ရႏုိင္ပါေတာ့မယ္။
အိမ့္သံစဥ္
ဧရာ၀တီ
0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:
Post a Comment
ေအာင္ရဲရင့္