ညဳိ႕မႈိင္းမႈိင္း ေတာင္တန္းမ်ားေပၚတြင္ စိမ္းစိုေနေသာ ေတာင္ယာစိုက္ခင္း မ်ားကလည္း ေလွကားထစ္ သဖြယ္။ လယ္ယာကြင္းျပင္မ်ားတြင္ ႏွမ္းပန္းမ်ား ကလည္း ေရႊကတၱီပါ အလား ဝါဝါဝင္းဝင္း။
ပအို႔ဝ္ဝတ္စုံ ဝတ္ဆင္ထားေသာ အဘြားအို တစ္ဦးက ေဆးလိပ္လိပ္ရာတြင္ အသုံးျပဳေသာ သနပ္ဖက္႐ြက္မ်ားကို ပလိုင္းျခင္းတြင္ အျပည့္ထည့္၍
ေလွ်ာက္လာသည္။
ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕မွ နာရီဝက္နီးပါး ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းလာသည္ႏွင့္ ေရာက္လာသည္က ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပသုံးေထာင္ေက်ာ္ေသာ ဟိုပုံးၿမဳိ႕။
ဆိုင္ကယ္မ်ားက တဝွီးဝွီးႏွင့္ အျမန္ေမာင္းၾက သလို ေထာ္လာဂ်ီမ်ား ကလည္း အရွိန္မေလွ်ာ့။ ႏွစ္ေယာက္စီးလာေသာ ေရွ႕က ဆိုင္ကယ္သည္ သူ႔ေရွ႕က သုံးဘီးဆိုင္ကယ္က ဘယ္ဘက္ကို ေကြ႕လိုက္ရာတြင္ ဆိုင္ကယ္က ျဖတ္တိုက္မလို ျဖစ္သြားသည္။ တိုက္မိရင္ျဖင့္ ေမာင္းလာသည့္ အရွိန္ျဖင့္ လြယ္မည္မဟုတ္။ ဟူး… ရင္ထိတ္စရာ…။
ဆိုင္ကယ္သည္အရွိန္ျဖင့္ ေလကိုခြင္းကာ ေမာင္းႏွင္ရင္း ဟိုပုံးေတာင္ေပၚ ၿမဳိ႕သည္ ေက်ာဘက္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ဟိုပုံးၿမဳိ႕အထြက္တြင္ ထင္း႐ွဴးခင္းက ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္။ လယ္ကြင္းမ်ားတြင္ သနပ္ဖက္ပင္မ်ားက စိမ္းစိမ္းစိုစို။
ထိုေဒသတြင္ သနပ္ဖက္အ႐ြက္ႀကီးက တစ္ပိႆာလွ်င္ ၂၀၀၀ က်ပ္ဝန္းက်င္ ရရွိသည့္အတြက္ အမ်ားစုက သနပ္ဖက္ကို စိုက္ပ်ဳိးၾကသည္။ ေဒသခံမ်ား၏ အဆိုအရမူ သနပ္ဖက္ပြဲ႐ုံမ်ား၊ စိုက္ခင္းမ်ားကို လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းက အခြန္ေကာက္လွ်င္ပင္ သနပ္ဖက္ကို အခြန္အျဖစ္ ေပးသြင္းရသည္ဟု သိရသည္။
ဟိုပုံးၿမဳိ႕မွ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ဆိုင္ကယ္ကို လီဗာတင္ လိုက္ရင္းျဖင့္ ေရထြက္ႀကီးဆိုသည့္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းကို ေရာက္သည္။ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး ေအာက္တြင္ ေရထြက္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေရထြက္ႀကီးဟု ေခၚၾကပုံ ေပၚသည္။ ေခ်ာင္းေရသည္ ေက်ာက္ေတာင္ေအာက္မွ ဒလေဟာ စီးဆင္းေနသည္။ ေတာ္ေတာ္အ့ံၾသဖို႔ ေကာင္းသည္။
ေရထြက္ႀကီးရွိ ေဈးဆိုင္မ်ားတြင္ ထမင္းဟင္း အျပင္ ရွမ္း႐ိုးရာ အစားအေသာက္ျဖစ္ေသာ တို႔ဟူးသုတ္၊ တို႔ဟူးေၾကာ္မ်ားလည္း ေရာင္းသည္။ ဆီထမင္းႏွင့္ ၾကက္ေၾကာ္ကလည္း မနက္ပိုင္းတြင္ အစားမ်ား ၾကသည္။ စားေသာက္အနားယူၿပီး ဆက္ထြက္လာေတာ့ ေတာင္ကုန္း ေတာင္တက္မ်ား။
ျမင္ေနရေသာ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးမ်ားက ႐ုပ္တုႀကီး မ်ားႏွယ္။ ေက်ာက္ေတာင္မ်ားက ေတာ္ေတာ္ မ်ားသည္။ ေတာင္တက္ၿပီး ေတာင္ဆင္း။ ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္ ေတာင္ဆင္းလမ္းေပၚ ဆိုင္ကယ္ကို သတိထား စီးနင္းရသည္။
ေနာက္တြင္ စီးလာသူက ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ျဖင့္ ျဖည္းျဖည္းဟု သတိေပးသည္။ တစ္ေတာင္ေက်ာ္ တစ္ေတာင္တက္ျဖင့္ ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕မွ ၂၆ မိုင္ခန္႔ အကြာ ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ ဆိုင္ကယ္မ်ားရပ္နားရန္ ဟူေသာ ေနရာတြင္ ဆိုင္ကယ္ ရပ္လိုက္သည္။
ထိုေနရာကား ထမ္းဆမ္းလိုဏ္ဂူေတာ္…။ထမ္းဆမ္း ဟူသည့္ အဓိပၸာယ္သည္ ပအို႔ဝ္ဘာသာ စကားအရ စမ္းေရထြက္သည့္ ေက်ာက္ဂူျဖစ္သည္။
ထိုဂူကို ဟိုပုံးကိုရင္ေလး ဆရာေတာ္ ရွင္ေပါရိႆက စတင္ေတြ႔ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဂူအတြင္း ဘုရားတည္ျခင္းႏွင့္ ဂူအတြင္း ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ဆရာေတာ္က ဦးေဆာင္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဂူဝတြင္ ျမင္း႐ုပ္ႀကီးကို ေက်ာက္သားမ်ားျဖင့္ ပုံေဖာ္ထားသည္က အသက္ဝင္လွသည္။ ထိုဂူ
သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းကာလက ပအို႔ဝ္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းက ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး သြားလာခြင့္ မရွိခဲ့ေပ။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္တြင္ လိုဏ္ဂူေတာ္ကို အုတ္ျမစ္ခ်ၿပီး ေဒသခံမ်ားကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ေပးခဲ့သည္ ဟုလည္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာျပသည္။
ဂူအတြင္း စဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ေက်ာက္စက္ေရသည္ တစ္ေပါက္ခ်င္းက်ေနသည္။ အမိုးေပၚက ေက်ာက္ခက္ ေက်ာက္ခြၽန္မ်ားသည္ ေျမျပင္ကို ထိုးစိုက္ ေတာ့မည့္အလား…။
ေက်ာက္စက္ေရ မ်ားေၾကာင့္ ေျမသားမ်ားသည္ စိုစြတ္ေနသည္။ ဂူအတြင္းတြင္ အလင္းေရာင္ နည္းေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္မီးမ်ားက မွိန္ပ်ပ်။ ေက်ာက္ခက္ ေက်ာက္စြယ္မ်ားသည္ ပုံသဏၭာန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး။ ငွက္ေပ်ာဖူး အခြၽန္အလုံးႀကီးမ်ား ၊ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္တို႔၏ အေပၚရွိ ေက်ာက္ခက္မ်ားသည္ ေညာင္႐ြက္ကဲ႔သို႔ သဏၭာန္ေဖာ္ ထားသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ေရွ႕ရွိ ေက်ာက္တိုင္ကို ကိုင္သပ္ရင္း ဆုေတာင္းၾကသည္။
ဂူေတာ္အလယ္ခန္႔တြင္ ဘီလူးႏွစ္ေကာင္က တင္းပုတ္ႀကီးကိုင္ထားသည့္ ႐ုပ္တုမွာလည္း အသက္ဝင္ လွသည္။ လာေရာက္လည္ပတ္သူ အခ်ဳိ႕ကလည္း ဘီလူး႐ုပ္တြင္ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ၾကသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဂူအဆုံးသို႔ ေရာက္ခါနီးတြင္ စမ္းေရသံကို သဲ့သဲ့ေလး ၾကားရသည္။
လိုဏ္ဂူေတာ္ အဆုံးသို႔ေရာက္လွ်င္ ေရထြက္သည့္ ေနရာသို႔ေရာက္လာသည္။ ေရအိုင္ပုံစံ ဖန္တီးထားၿပီး အလယ္တြင္ ေစတီငယ္ေလး တည္ထားသည္။ ထိုေနရာမွေရသည္ ေအးစက္ေနၿပီး မ်က္ႏွာ သစ္လိုက္ပါက လန္းလန္းဆန္းဆန္း ရွိေစသည္။
ထိုလိုဏ္ဂူေတာ္သည္ အရွည္ေပါင္း ၅၈၆ မီတာ ရွည္လ်ားၿပီး အျမင့္မွာ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေပ ၅၀ ခန္႔ရွိၿပီး အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေပ ၂၀ ခန္႔သာ ရွိသည္။ေဒသခံတို႔၏ အဆိုအရ ပင္းတယဂူထက္ပင္ ႀကီးမားသည္ဟု ဆိုၾကသည္။
ထိုဂူသို႔ လာေရာက္လည္ပတ္သူ မ်ားအတြက္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ရွိသည္။ ဟိုပုံးကိုရင္ေလး ဆရာေတာ္ ရွင္ေပါရိႆကို ၾကည္ညဳိ၍ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ယူလို ပါက ဆရာေတာ္ထံ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမည္။ တစ္ပုံသာ ႐ိုက္ခြင့္ ရွိသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား စကတ္အတိုအကြဲမ်ားျဖင့္ လာခြင့္မရွိ၊ အမ်ဳိးသားမ်ားလည္း သ႐ုပ္ပ်က္ပံုစံႏွင့္ ေရွာ့ပင္ဝတ္ၿပီး မလာရ။ ေဆးလိပ္မေသာက္ရ။ ကြမ္း မေထြးရ၊ အသားဟင္း ငါးဟင္းမ်ား ယူေဆာင္စားသုံးခြင့္ မျပဳ၊ စုံတြဲမ်ား မဖြယ္မရာ မလုပ္ရ စသျဖင့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ထုတ္ထားသည္။
လက္ရွိတြင္ ေတာင္ႀကီးအနီးတစ္ဝိုက္ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းဘုရားဖူး ခရီးသည္မ်ား လာေရာက္မႈ မ်ားလာသည္ ဟုလည္း ယင္းလိုဏ္ဂူေတာ္တြင္ အေရာင္းဆိုင္ ဖြင့္ထားသူတို႔က ဆိုၾကသည္။
ဧည့္လမ္းညႊန္တစ္ဦးကမူ “ထမ္းဆမ္းလိုဏ္ဂူကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ မသြားၾကဘူး။ ဝင္ေၾကးမ်ားလို႔” ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ ထမ္းဆမ္းလိုဏ္ဂူေတာ္သို႔ ျပည္တြင္းကို အခမဲ့ ဝင္ေရာက္ခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကိုမူ ၁၀ ေဒၚလာ ေကာက္ခံသည္။
အခ်ိန္ကား နံနက္ ၁၁နာရီခြဲသို႔ ေရာက္လာေခ်ၿပီ။ ေတာင္ေပၚၿမဳိ႕ဟု ဆိုေသာ္လည္း မိုးအကုန္ ေဆာင္းအကူးသည္ ေန႔ပူညခ်မ္း ဆိုသကဲ႔သို႔ ေန႔ခင္းအပူသည္ အ႐ိုင္းဆန္လွသည္။ နံနက္ခင္းတြင္ အေႏြး ဓာတ္ရေစရန္ ဝတ္ဆင္ခဲ့ေသာ အေႏြးထည္ကို ခြၽတ္၍ ဆိုင္ကယ္ကို စက္ႏိႈးၿပီး တျဖည္းျဖည္း ထြက္ခြာလာ ခဲ့သည္။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည့္ ထမ္းဆမ္းဂူသည္ ေနာက္တြင္ တရိပ္ရိပ္ျဖင့္ က်န္ခဲ့ေလေတာ့သည္။
မင္းထက္စံ
The Voice Weekly
0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:
Post a Comment
ေအာင္ရဲရင့္