ကံႏွင့္ ကံ၏ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပးမႈ သဘာဝ
ကာယကံျဖစ္ေစ၊ ဝစီကံျဖစ္ေစ၊ မေနာကံျဖစ္ေစ ကံတခုခုျပဳလုပ္လိုက္ေသာအခါ ေစတနာ ႏွင့္ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ ထိုေစတနာစိတ္ သည္ ျဖစ္၊တည္၊ပ်က္ (ဥပါဒ္၊ဌီ၊ဘင္) စိတ္၏အသက္ သံုးခ်က္ျပည့္က ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေသာ္လည္း ထိုေစတနာ၏သတၱိ အာနိသင္ သည္ ျပဳလုပ္သူ၏စိတ္အစဥ္ထဲတြင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ပါရွိေနေပသည္။
အခြင့္ သင့္လွ်င္သင့္သလို အက်ိဳးေပးမည္သာ၊ အားၾကီးလွ်င္အားၾကီးသေလာက္
ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေစတနာမ်ား သည္သူ၏အခြင့္သင့္က ၊ အေထာက္အပံ့ရက
သင့္ေတာ္ေသာ အခ်ိန္ တြင္ အက်ိဳးေပးမည္သာ။
အားၾကီးေသာေစတနာကံအက်ိဳးေပးရန္အခြင့္ရေနျခင္း
ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ထိုေစတနာကံသတၱိမ်ားထဲမွ အားၾကီးေသာေစတနာကံတခုသည္ စိတ္ထဲတြင္ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ အျဖစ္ အာရုံတစ္ခုခုအေနႏွင့္ထင္လာေပမည္။
စိတ္ကထိုအာရုံကိုစြဲလန္းေနလွ်င္ ထိုကံေစတနာ အက်ိဳးေပးရန္အခြင့္ရေနျခင္းျဖစ္သည္။ အက်ိဳးေပးသည္ဆိုသည္မွာ - ကံျပဳလုပ္သူ၏စိတ္အစဥ္ထဲတြင္ ေတာက္ေလ်ာက္လိုက္ပါလာေနေသာ
ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈ ေစတနာ ကံသတၱိမ်ားသည္ စုတိေသျခင္းစိတ္ ၏ေနာက္တြင္ အတူျဖစ္ဖက္တရား မ်ားႏွင့္ ထင္ထင္ရွားရွားေပၚလာျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
စုေတျခင္း
စုေတျခင္းဆိုသည္မွာ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွ ေျပာင္းေရႊ ့ေလ်ာက်ျခင္း၊ ( သို ့) တစ္ဘဝအတြက္ ေသဆံုးျခင္းျဖစ္သည္။
ေသရျခင္းအေၾကာင္း ၄ မ်ိဳးမွာ သက္တမ္းကုန္၊ ကံကုန္၊ သက္တမ္းႏွင့္ကံ ႏွစ္ခုစလံုးကုန္၊ ျပင္ပပေယာဂေၾကာင့္ ေသၾကရသည္။ (မရဏုပၸတၱိစတုကၠ )
၁။ သက္တမ္းကုန္၍ ေသရျခင္း ( အာယုကၡယ မရဏ)
၂။ ကံစြမ္းကုန္၍ ေသရျခင္း ( ကမၼကၡယ မရဏ)
၃။ သက္တမ္း၊ ကံစြမ္း ၂ ပါးကုန္၍ ေသရျခင္း ( ဥဘယကၡယ မရဏ)
၄။ သက္တမ္း၊ ကံစြမ္း မကုန္ေသးေသာ္လည္း ေရွးေရွးကျပဳခဲ့ေသာ ကံဆိုးကျဖတ္ခ်၍ ေသခ်ိန္မက်ေသးဘဲ လတ္တေလာေသရျခင္း( ဥပေစ ၦဒက မရဏ )
စုတိစိတ္
ဘဝတခု၏ေနာက္ဆံုးစိတ္
စုေတခါနီးတြင္မွီရာဝတၳဳအားနည္းေသာေၾကာင့္ ေဇာ(၅)ႀကိမ္သာေစာႏိုင္သည္။ထိုေသခါနီးမွာေစာေသာ ေဇာကို”မရဏာသႏၷေဇာ” ဟုေခၚသည္။
ေသခါနီးတြင္ယခုဘဝ သို ့မဟုတ္ ယခင္ဘဝမ်ားမွျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကံမ်ား၏စြမ္းအားေၾကာင့္စိတ္ထဲတြင္အိပ္မက္မက္ သကဲ့သို ့အာရုံတခုေပၚလာမည္။ ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ အာရုံတခုခုေပၚလာသည္။
ကံအရွိန္ရွိေနေသးအမွ်ကာလပတ္လံုး အသက္ရွင္ေနေစရန္ ဝီထိစိတ္မ်ားအၾကားတြင္ ဘဝင္စိတ္မ်ား ဆက္ကာဆက္ကာျဖစ္ေနရသည္။ ကံအရွိန္ကုန္ေသာအခါ ဘဝင္စိတ္မ်ား မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အဆံုးသတ္သြားသည္။ ထိုသို ့အဆံုးသတ္ သြားေသာဘဝင္စိတ္ကိုပင္ စုတိစိတ္ဟုေခၚသည္။
စုတိစိတ္သည္ ဘဝတခု၏ေနာက္ဆံုးစိတ္ျဖစ္သည္။
စုေတခါနီးနိမိတ္အာရုံထင္လာပံု၊
ေသျခင္း ၄မ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ေသဆံုးၾကရသည့္ သတၱဝါတို ့သည္ေသခါနီးကာလဝယ္ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္-အာရုံတစ္ပါးပါးသည္ ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ ဒြါရ ၆ ပါးအနက္ တစ္ပါးပါးတြင္ ထိုက္သေလာက္ဝင္လာေလ့ရွိသည္။
ထိုနိမိတ္ကို မရဏာသႏၷ နိမိတ္ ေခၚသည္။ ထိုသို ့နိမိတ္ထင္လာျခင္းသည္ ဘဝသစ္၏ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး ကို ေပးမည့္ ကုသိုလ္ကံ (သို ့) အကုသိုလ္ကံတစ္ပါးပါး ေရွ႕ ့ရႈထြက္ေပၚလာျခင္း
ျဖစ္သည္။
ဘုရား၊ ရဟႏၱာမွလြဲ၍ မည္သည့္ သတၱဝါေသေသ နိမိတ္ သံုးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို ထင္ၿပီးမွေသရရုိး ထံုးစံရွိသည္။
ကံအာရုံ
ကုသိုလ္ကံရတနာသံုးပါးဆည္းကပ္ပူေဇာ္ေနပံု - အကုသိုလ္ကံ သားေကာင္မ်ားပစ္သတ္ေနပံု
ယခုပင္ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ေနသကဲ့သို ့ဘုရားရွိခိုးေနပံု(သို ့) ယခုအကုသိုလ္ျပဳေနသကဲ့သို ့အမဲလိုက္ ေနပံုမ်ားထင္လာေပမည္။အတိတ္ကာလျဖစ္သျဖင့္မေနာဒြါရ၌သာထင္ႏိုင္သည္။
ကမၼနိမိတ္
ကုသိုလ္ကံ ဘုရားပန္းမ်ားအာရုံထဲထင္လာပံု - အကုသိုလ္ကံ သားသတ္လက္နက္မ်ား ျမင္လာပံု ကုသိုလ္ကမၼနိမိတ္အျဖစ္ဘုရားပန္းမ်ားထင္လာပံု(သို ့)အကုသိုလ္ကမၼနိမိတ္အျဖစ္အမဲလိုက္ လက္နက္မ်ားျမင္လာမည္။အတိတ္ကမၼနိမိတ္ သည္မေနာဒြါရတြင္ ထင္လာမည္၊ ပစၥဳပၸန္ ကမၼနိမိတ္သည္ ေျခာက္ဒြါရတြင္ထင္ႏိုင္သည္။
ဂတိနိမိတ္
ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္လူျဖစ္မည့္ မိခင္သားအိမ္ျမင္လာပံု - အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ငရဲမီးမ်ားျမင္လာပံု ကုသိုလ္ဂတိနိမိတ္ေၾကာင့္လူ ့ျပည္ေရာက္မည္ဆိုလွ်င္ နီျမန္းေသာကမၺလာအဆင္းႏွင့္တူေသာ အမိဝမ္းရည္ျမင္ပံု(သို ့)အကုသိုလ္ ဂတိနိမိတ္ေၾကာင့္ ငရဲေရာက္မည္ဆိုလွ်င္ ငရဲမီးမ်ားျမင္လာမည္။
အနီးသ့ို႔ရာက္လာေသာဂတိနိမိတ္သည္ေျခာက္ဒြါရလံုး၌ထင္ႏိုင္သည္။ (နတ္ရထားမ်ားျမင္ေတြ ့ သကဲ့သို ့)၊ အေဝးကြယ္ျခားရာ၌တည္ေသာဂတိနိမိတ္မွာမူ မေနာဒြါရ၌သာထင္လာမည္။
စုေတခါနီး၌ နိမိတ္၃ ပါးမထင္သူမ်ား
၁။ရဟႏၱာမ်ားသည္စုေတၿပီးေနာက္ဘဝအသစ္မျဖစ္ေတာ့သျဖင့္ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္မ်ား မထင္။ ဆင္ျခင္ေနက်ျဖစ္ေသာရုပ္နာမ္သာထင္လာ၏။
ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္စုတိစိတ္က်ေသာ သမသီသီ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္၏မရဏာ သႏၷေဇာသည္အရဟတၱမဂ္၊အရဟတၱဖိုလ္ တစ္ခုခုကိုအာရုံျပဳသည္။
၂။(၁) စ်ာနလာဘီရဟႏၱာအခ်ိဳ႕
စ်ာန္သမာပတ္အဆံုး၌ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ဆိုင္ရာစ်ာန္၏ အာရုံျဖစ္ေသာကသိုဏ္းပညတ္ထင္လာ၏။ ထိုစ်ာန္ေဇာသည္ပင္မရဏာသႏၷေဇာျဖစ္၏၊
၂။(၂)စ်ာန္အဂၤါကိုဆင္ျခင္ေသာပစၥေဝကၡဏာဝီထိအဆံုး၌ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ပစၥေဝကၡဏာေဇာ သည္မရဏာသႏၷေဇာျဖစ္၏၊စ်ာန္အဂၤါသည္မရဏာသႏၷေဇာ၏အာရုံျဖစ္၏။ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရား၏မရဏာသႏၷေဇာသည္စ်ာန္အဂၤါကို
အာရုံျပဳသည္။
၂။(၃) အဘိညာဥ္၏အျခားမဲ့၌ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ အဘိညာဥ္၏အာရုံျဖစ္ေသာခႏၡာကိုယ္ ထင္လာ၏။ မိမိကိုယ္တြင္း၌ရွိေသာေတေဇာဓာတ္ကိုအာရု ံျပဳ၏။
၃။အသညသတ္ဘံုမွျဗဟၼာမ်ားသည္နိမိတ္ထင္ရန္နာမ္မရွိေသာေၾကာင့္ စုေတခါနီး၌ နိမိတ္မထင္ႏိုင္ၾကပါ။
ဘဝကူးပံု
ေသခါနီးအခါစိတ္၏မွီရာဟဒယႏွစ္လံုးသည္ အလြန္အားနဲေနၿပီးျဖစ္သျဖင့္စိတ္သည္ ေပၚလာေသာနိမိတ္အာရုံေပၚမွခြါရန္အလြန္ခက္ခဲ၏၊
ထို ့ေၾကာင့္ေကာင္းေသာနိမိတ္(သို ့) မေကာင္းေသာနိမိတ္ထင္လာလွ်င္စိတ္သည္ ေပၚလာေသာထိုအာရုံေပၚကိုင္းညႊတ္တတ္၏။
ေကာင္းေသာနိမိတ္ကုိကုိင္းညႊတ္၍ ေသလွ်င္သုဂတိဘံုသို ့ေရာက္ရ၍ မေကာင္းေသာနိမိတ္ကိုကိုင္းညႊတ္ေသလွ်င္ ဒုဂၢတိဘံုသို ့့ေရာက္ရမည္။
မရဏာသႏၷဝီထိ
ဘဝကူးလုခါနီးတြင္ မရဏာသႏၷဝီထိက်ရၿမဲျဖစ္သည္။ ယခုဘဝ (သို ့) ယခင္ဘဝမ်ားက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံ၊အကုသိုလ္ကံမ်ား၏ အက်ိဳး ဝိပါက္ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္ ၃ ပါးအနက္တစ္ပါး ပါးေသာနိမိတ္သည္ပဥၥဒြါရ ႏွင့္ မေနာဒြါရတို ့တြင္ ထင္လာသည္။
မရဏာသႏၷဝီထိ
ျဖစ္ေသာအခ်ိန္တြင္စိတ္မ်ားႏွင့္ဟဒယဝတၱဳတို ့ သည္ခြန္အားေလ်ာ့နည္းေနသည့္အတြက္ ေဇာ ၅ ႀကိမ္သာေစာ ႏိုင္ေတာ့ သည္။ မရဏာသႏၷေဇာသည္ အာရုံထင္ေစေသာကိစၥ သာေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္။ ပဋိသေႏၶ အက်ိဳးေပးေသာကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါ။
ပဋိသေႏၶစိတ္
ပဋိသေႏၶစိတ္ဆိုသည္မွာဘာလဲ?
ပဋိသေႏၶစိတ္ ဆုိသည္မွာ ဘဝရဲ ့အစဦးဆံုးေသာ စိတ္၊ ေရွးကမိမိျပဳခဲ့ေသာကုသိုလ္ (သို ့)အကုသိုလ္အက်ိဳး ဝိပါက္စိတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ဘာ့ေၾကာင့္ပဋိသေႏၶစိတ္ဟုေခၚရတာလဲ?
ဘဝအေဟာင္းႏွင့္ဘဝအသစ္ အၾကားကိုေပါင္းစပ္ဆက္ သြယ္ေပးေသာေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္ဟုေခၚၾကသည္။
ဘာ့ေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ရတာလဲ?
ကာမတဏွာ၊ဘဝတဏွာ၊ဝိဘဝတဏွာ ဟူေသာတဏွာ အရင္းခံကာကုသိုလ္၊အကုသိုလ္မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကံ မ်ား၏အက်ိဳးဝိပါက္စိတ္မ်ားသည္ဘဝအသစ္ျဖစ္ေစသည္။
ေရွးကမိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာမကင္းေသာ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ ဟူေသာသခၤါရကိုျပဳမိခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္စုတိၿပီးသည္ႏွင့္ ကာလမျခားဘဲ အက်ိဳးဝိပါက္ ကံမ်ား၏အစြမ္းေၾကာင့္မရဏသႏၷေဇာကယူေသာကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္တစ္ပါးပါးကို အာရုံျပဳ၍ဘဝသစ္ တြင္ပဋိသေႏၶစိတ္ဆက္တိုက္ျဖစ္လာရသည္။
ဘဝ ေဟာင္းခ်ဳပ္၍ ဘဝသစ္ကိုကူးေျပာင္းသြားသည္ဆို သည္မွာ - စိတ္ျဖစ္စဥ္ (စိတၱသႏၱတိ)အစဥ္အတန္းမွာမူ တစ္ဆက္တည္း တစ္ခု တည္း ျဖစ္၏။
ေသၿပီးေမြးရာဒိ႒ိျဖဳတ္ပါ
ေသၿပီးေနာက္တြင္ဘဝအသစ္ျပန္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ေရွးဘဝကနာမ္ဝိဥာဏ္သည္ ဘဝအသစ္သို ့ဆက္ လက္ပါလာသည္ဟုယူဆလွ်င္ သတၱဝါသည္မျပတ္ မဆဲ အၿမဲတည္ေနသည္ဆိုသည့္သေဘာသက္ေရာက္ သြားသည္။ (သႆတဒိ႒ိ)
ဘဝအသစ္သည္ယခင္ဘဝကျဖစ္ခဲ့သည္ နာမ္ဝိဥာဏ္ ႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္ဘူးဟုယူဆလွ်င္ သတၱဝါသည္ေသၿပီး သည့္ေနာက္ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ ဘူးျပတ္စဲသြားသည္ဆို ေသာ သေဘာသက္ေရာက္သြားသည္။ (ဥေစၦဒ ဒိ႒ိ)
ဥပမာ-ဆီမီးတစ္ခုႏွင့္ ဆီမီးတစ္ခု ကိုကူးေသာအခါ ဒုတိယ မီးသည္ ပထမ မီးမဟုတ္သလို၊ ပထမမီး မရွိဘဲႏွင့္လည္း ဒုတိယမီးမျဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို ့။ ေနာက္ဥပမာ ဆိုရလွ်င္ ေတာင္အနားတြင္ ေအာ္ဟစ္ ေသာအခါ ထြက္ေပၚလာသည့္အသံသည္ေတာင္နံရံ ကိုထိခိုက္ၿပီး ” ပဲ့တင္သံ”ျဖစ္ေပၚလာသည္။
ထိုပဲ့တင္ သံသည္မူလေအာ္သံမဟုတ္သကဲ့သို ့မူလေအာ္သံႏွင့္ လည္းကင္းၿပီး၍မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
ဤကဲ့သို ့ပင္ သတၱဝါ တစ္ဦး ေသဆံုးေသာအခါ ဘဝေဟာင္းမွ ရုပ္တရား နာမ္တရားမ်ားသည္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘဝအေဟာင္းမွရုပ္တရားနာမ္တရားမ်ား သည္ဘဝ အသစ္သို ့တိုက္ရုိက္ကူးေျပာင္းလာသည္မဟုတ္။
သို႕့ေသာ္ဘဝအသစ္တြင္ဆက္လက္ျဖစ္လာေသာရုပ္ နာမ္တရားမ်ားသည္ ဘဝေဟာင္းမွ အဝိဇၨာ၊တဏွာ၊ သခၤါရစေသာ အေၾကာင္း တရားမ်ားႏွင့္ကင္း၍လည္း မျဖစ္ႏိုင္ဆိုသည့္အခ်က္ကို မွတ္သားထားရမည္။
ပဋိသေႏၶစိတ္သည္အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာသည္ မဟုတ္။သူတပါးဖန္ဆင္းလိုက္သည္လည္းမဟုတ္။ ေရွးဘဝ(သို ့) ယခုဘဝမွျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံတစ္ခုခုမွအက်ိဳးေပး၍ျဖစ္ေပၚလာသည္ ဟုနားလည္သင့္သည္။
အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ေပၚ အပင္မွမ်ဳိး မ်ဳိးမွအပင္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္ သည္ဟန္ ကံေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ အဖန္ဖန္ ျပစ္ျပန္နည္းအေလွ်ာ္ ျဗဟၼာသိၾကား စသည္မ်ားက ထင္ရွား ျပဳျပင္ စီရင္ဖန္ဆင္း အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ သတၱဝါတို႔ ျဖစ္လာရမႈ႕ မဟုတ္ဟုဥာဏ္ျဖင့္ရႈ႕၍ေမွ်ာ္။
http://www.nandathitsa.org/ မွထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
မွတဆင့္ဓမၼဒါနတင္ျပအပ္ပါသည္ခင္ဗ်ာ
(ဗဟုသုတတိုးပြားျပီးနိုင္ၾကပါေစခင္ဗ်ာ)
(ကြ်န္ေတာ့္၏Postမ်ားမွဓမၼတရားေတာ္မ်ားကို အမ်ားသူငါဖတ္ရွဳေလ့လာကုသိုလ္ပြားနုိင္ရန္္အတြက္ထပ္ဆင့္၍ေဝမ်ွ Shareျခင္းျဖင့့္္ကုသိုလ္
ယူနိုင္ၾကပါသည္္ခင္ဗ်ာ)
အားၾကီးေသာေစတနာကံအက်ိဳးေပးရန္အခြင့္ရေနျခင္း
ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ထိုေစတနာကံသတၱိမ်ားထဲမွ အားၾကီးေသာေစတနာကံတခုသည္ စိတ္ထဲတြင္ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ အျဖစ္ အာရုံတစ္ခုခုအေနႏွင့္ထင္လာေပမည္။
စိတ္ကထိုအာရုံကိုစြဲလန္းေနလွ်င္ ထိုကံေစတနာ အက်ိဳးေပးရန္အခြင့္ရေနျခင္းျဖစ္သည္။ အက်ိဳးေပးသည္ဆိုသည္မွာ - ကံျပဳလုပ္သူ၏စိတ္အစဥ္ထဲတြင္ ေတာက္ေလ်ာက္လိုက္ပါလာေနေသာ
ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈ ေစတနာ ကံသတၱိမ်ားသည္ စုတိေသျခင္းစိတ္ ၏ေနာက္တြင္ အတူျဖစ္ဖက္တရား မ်ားႏွင့္ ထင္ထင္ရွားရွားေပၚလာျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
စုေတျခင္း
စုေတျခင္းဆိုသည္မွာ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွ ေျပာင္းေရႊ ့ေလ်ာက်ျခင္း၊ ( သို ့) တစ္ဘဝအတြက္ ေသဆံုးျခင္းျဖစ္သည္။
ေသရျခင္းအေၾကာင္း ၄ မ်ိဳးမွာ သက္တမ္းကုန္၊ ကံကုန္၊ သက္တမ္းႏွင့္ကံ ႏွစ္ခုစလံုးကုန္၊ ျပင္ပပေယာဂေၾကာင့္ ေသၾကရသည္။ (မရဏုပၸတၱိစတုကၠ )
၁။ သက္တမ္းကုန္၍ ေသရျခင္း ( အာယုကၡယ မရဏ)
၂။ ကံစြမ္းကုန္၍ ေသရျခင္း ( ကမၼကၡယ မရဏ)
၃။ သက္တမ္း၊ ကံစြမ္း ၂ ပါးကုန္၍ ေသရျခင္း ( ဥဘယကၡယ မရဏ)
၄။ သက္တမ္း၊ ကံစြမ္း မကုန္ေသးေသာ္လည္း ေရွးေရွးကျပဳခဲ့ေသာ ကံဆိုးကျဖတ္ခ်၍ ေသခ်ိန္မက်ေသးဘဲ လတ္တေလာေသရျခင္း( ဥပေစ ၦဒက မရဏ )
စုတိစိတ္
ဘဝတခု၏ေနာက္ဆံုးစိတ္
စုေတခါနီးတြင္မွီရာဝတၳဳအားနည္းေသာေၾကာင့္ ေဇာ(၅)ႀကိမ္သာေစာႏိုင္သည္။ထိုေသခါနီးမွာေစာေသာ ေဇာကို”မရဏာသႏၷေဇာ” ဟုေခၚသည္။
ေသခါနီးတြင္ယခုဘဝ သို ့မဟုတ္ ယခင္ဘဝမ်ားမွျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကံမ်ား၏စြမ္းအားေၾကာင့္စိတ္ထဲတြင္အိပ္မက္မက္ သကဲ့သို ့အာရုံတခုေပၚလာမည္။ ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ အာရုံတခုခုေပၚလာသည္။
ကံအရွိန္ရွိေနေသးအမွ်ကာလပတ္လံုး အသက္ရွင္ေနေစရန္ ဝီထိစိတ္မ်ားအၾကားတြင္ ဘဝင္စိတ္မ်ား ဆက္ကာဆက္ကာျဖစ္ေနရသည္။ ကံအရွိန္ကုန္ေသာအခါ ဘဝင္စိတ္မ်ား မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အဆံုးသတ္သြားသည္။ ထိုသို ့အဆံုးသတ္ သြားေသာဘဝင္စိတ္ကိုပင္ စုတိစိတ္ဟုေခၚသည္။
စုတိစိတ္သည္ ဘဝတခု၏ေနာက္ဆံုးစိတ္ျဖစ္သည္။
စုေတခါနီးနိမိတ္အာရုံထင္လာပံု၊
ေသျခင္း ၄မ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ေသဆံုးၾကရသည့္ သတၱဝါတို ့သည္ေသခါနီးကာလဝယ္ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္-အာရုံတစ္ပါးပါးသည္ ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ ဒြါရ ၆ ပါးအနက္ တစ္ပါးပါးတြင္ ထိုက္သေလာက္ဝင္လာေလ့ရွိသည္။
ထိုနိမိတ္ကို မရဏာသႏၷ နိမိတ္ ေခၚသည္။ ထိုသို ့နိမိတ္ထင္လာျခင္းသည္ ဘဝသစ္၏ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး ကို ေပးမည့္ ကုသိုလ္ကံ (သို ့) အကုသိုလ္ကံတစ္ပါးပါး ေရွ႕ ့ရႈထြက္ေပၚလာျခင္း
ျဖစ္သည္။
ဘုရား၊ ရဟႏၱာမွလြဲ၍ မည္သည့္ သတၱဝါေသေသ နိမိတ္ သံုးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို ထင္ၿပီးမွေသရရုိး ထံုးစံရွိသည္။
ကံအာရုံ
ကုသိုလ္ကံရတနာသံုးပါးဆည္းကပ္ပူေဇာ္ေနပံု - အကုသိုလ္ကံ သားေကာင္မ်ားပစ္သတ္ေနပံု
ယခုပင္ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ေနသကဲ့သို ့ဘုရားရွိခိုးေနပံု(သို ့) ယခုအကုသိုလ္ျပဳေနသကဲ့သို ့အမဲလိုက္ ေနပံုမ်ားထင္လာေပမည္။အတိတ္ကာလျဖစ္သျဖင့္မေနာဒြါရ၌သာထင္ႏိုင္သည္။
ကမၼနိမိတ္
ကုသိုလ္ကံ ဘုရားပန္းမ်ားအာရုံထဲထင္လာပံု - အကုသိုလ္ကံ သားသတ္လက္နက္မ်ား ျမင္လာပံု ကုသိုလ္ကမၼနိမိတ္အျဖစ္ဘုရားပန္းမ်ားထင္လာပံု(သို ့)အကုသိုလ္ကမၼနိမိတ္အျဖစ္အမဲလိုက္ လက္နက္မ်ားျမင္လာမည္။အတိတ္ကမၼနိမိတ္ သည္မေနာဒြါရတြင္ ထင္လာမည္၊ ပစၥဳပၸန္ ကမၼနိမိတ္သည္ ေျခာက္ဒြါရတြင္ထင္ႏိုင္သည္။
ဂတိနိမိတ္
ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္လူျဖစ္မည့္ မိခင္သားအိမ္ျမင္လာပံု - အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ငရဲမီးမ်ားျမင္လာပံု ကုသိုလ္ဂတိနိမိတ္ေၾကာင့္လူ ့ျပည္ေရာက္မည္ဆိုလွ်င္ နီျမန္းေသာကမၺလာအဆင္းႏွင့္တူေသာ အမိဝမ္းရည္ျမင္ပံု(သို ့)အကုသိုလ္ ဂတိနိမိတ္ေၾကာင့္ ငရဲေရာက္မည္ဆိုလွ်င္ ငရဲမီးမ်ားျမင္လာမည္။
အနီးသ့ို႔ရာက္လာေသာဂတိနိမိတ္သည္ေျခာက္ဒြါရလံုး၌ထင္ႏိုင္သည္။ (နတ္ရထားမ်ားျမင္ေတြ ့ သကဲ့သို ့)၊ အေဝးကြယ္ျခားရာ၌တည္ေသာဂတိနိမိတ္မွာမူ မေနာဒြါရ၌သာထင္လာမည္။
စုေတခါနီး၌ နိမိတ္၃ ပါးမထင္သူမ်ား
၁။ရဟႏၱာမ်ားသည္စုေတၿပီးေနာက္ဘဝအသစ္မျဖစ္ေတာ့သျဖင့္ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္မ်ား မထင္။ ဆင္ျခင္ေနက်ျဖစ္ေသာရုပ္နာမ္သာထင္လာ၏။
ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္စုတိစိတ္က်ေသာ သမသီသီ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္၏မရဏာ သႏၷေဇာသည္အရဟတၱမဂ္၊အရဟတၱဖိုလ္ တစ္ခုခုကိုအာရုံျပဳသည္။
၂။(၁) စ်ာနလာဘီရဟႏၱာအခ်ိဳ႕
စ်ာန္သမာပတ္အဆံုး၌ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ဆိုင္ရာစ်ာန္၏ အာရုံျဖစ္ေသာကသိုဏ္းပညတ္ထင္လာ၏။ ထိုစ်ာန္ေဇာသည္ပင္မရဏာသႏၷေဇာျဖစ္၏၊
၂။(၂)စ်ာန္အဂၤါကိုဆင္ျခင္ေသာပစၥေဝကၡဏာဝီထိအဆံုး၌ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ပစၥေဝကၡဏာေဇာ သည္မရဏာသႏၷေဇာျဖစ္၏၊စ်ာန္အဂၤါသည္မရဏာသႏၷေဇာ၏အာရုံျဖစ္၏။ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရား၏မရဏာသႏၷေဇာသည္စ်ာန္အဂၤါကို
အာရုံျပဳသည္။
၂။(၃) အဘိညာဥ္၏အျခားမဲ့၌ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ အဘိညာဥ္၏အာရုံျဖစ္ေသာခႏၡာကိုယ္ ထင္လာ၏။ မိမိကိုယ္တြင္း၌ရွိေသာေတေဇာဓာတ္ကိုအာရု ံျပဳ၏။
၃။အသညသတ္ဘံုမွျဗဟၼာမ်ားသည္နိမိတ္ထင္ရန္နာမ္မရွိေသာေၾကာင့္ စုေတခါနီး၌ နိမိတ္မထင္ႏိုင္ၾကပါ။
ဘဝကူးပံု
ေသခါနီးအခါစိတ္၏မွီရာဟဒယႏွစ္လံုးသည္ အလြန္အားနဲေနၿပီးျဖစ္သျဖင့္စိတ္သည္ ေပၚလာေသာနိမိတ္အာရုံေပၚမွခြါရန္အလြန္ခက္ခဲ၏၊
ထို ့ေၾကာင့္ေကာင္းေသာနိမိတ္(သို ့) မေကာင္းေသာနိမိတ္ထင္လာလွ်င္စိတ္သည္ ေပၚလာေသာထိုအာရုံေပၚကိုင္းညႊတ္တတ္၏။
ေကာင္းေသာနိမိတ္ကုိကုိင္းညႊတ္၍ ေသလွ်င္သုဂတိဘံုသို ့ေရာက္ရ၍ မေကာင္းေသာနိမိတ္ကိုကိုင္းညႊတ္ေသလွ်င္ ဒုဂၢတိဘံုသို ့့ေရာက္ရမည္။
မရဏာသႏၷဝီထိ
ဘဝကူးလုခါနီးတြင္ မရဏာသႏၷဝီထိက်ရၿမဲျဖစ္သည္။ ယခုဘဝ (သို ့) ယခင္ဘဝမ်ားက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံ၊အကုသိုလ္ကံမ်ား၏ အက်ိဳး ဝိပါက္ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္ ၃ ပါးအနက္တစ္ပါး ပါးေသာနိမိတ္သည္ပဥၥဒြါရ ႏွင့္ မေနာဒြါရတို ့တြင္ ထင္လာသည္။
မရဏာသႏၷဝီထိ
ျဖစ္ေသာအခ်ိန္တြင္စိတ္မ်ားႏွင့္ဟဒယဝတၱဳတို ့ သည္ခြန္အားေလ်ာ့နည္းေနသည့္အတြက္ ေဇာ ၅ ႀကိမ္သာေစာ ႏိုင္ေတာ့ သည္။ မရဏာသႏၷေဇာသည္ အာရုံထင္ေစေသာကိစၥ သာေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္။ ပဋိသေႏၶ အက်ိဳးေပးေသာကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါ။
ပဋိသေႏၶစိတ္
ပဋိသေႏၶစိတ္ဆိုသည္မွာဘာလဲ?
ပဋိသေႏၶစိတ္ ဆုိသည္မွာ ဘဝရဲ ့အစဦးဆံုးေသာ စိတ္၊ ေရွးကမိမိျပဳခဲ့ေသာကုသိုလ္ (သို ့)အကုသိုလ္အက်ိဳး ဝိပါက္စိတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ဘာ့ေၾကာင့္ပဋိသေႏၶစိတ္ဟုေခၚရတာလဲ?
ဘဝအေဟာင္းႏွင့္ဘဝအသစ္ အၾကားကိုေပါင္းစပ္ဆက္ သြယ္ေပးေသာေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္ဟုေခၚၾကသည္။
ဘာ့ေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ရတာလဲ?
ကာမတဏွာ၊ဘဝတဏွာ၊ဝိဘဝတဏွာ ဟူေသာတဏွာ အရင္းခံကာကုသိုလ္၊အကုသိုလ္မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကံ မ်ား၏အက်ိဳးဝိပါက္စိတ္မ်ားသည္ဘဝအသစ္ျဖစ္ေစသည္။
ေရွးကမိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာမကင္းေသာ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ ဟူေသာသခၤါရကိုျပဳမိခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္စုတိၿပီးသည္ႏွင့္ ကာလမျခားဘဲ အက်ိဳးဝိပါက္ ကံမ်ား၏အစြမ္းေၾကာင့္မရဏသႏၷေဇာကယူေသာကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္တစ္ပါးပါးကို အာရုံျပဳ၍ဘဝသစ္ တြင္ပဋိသေႏၶစိတ္ဆက္တိုက္ျဖစ္လာရသည္။
ဘဝ ေဟာင္းခ်ဳပ္၍ ဘဝသစ္ကိုကူးေျပာင္းသြားသည္ဆို သည္မွာ - စိတ္ျဖစ္စဥ္ (စိတၱသႏၱတိ)အစဥ္အတန္းမွာမူ တစ္ဆက္တည္း တစ္ခု တည္း ျဖစ္၏။
ေသၿပီးေမြးရာဒိ႒ိျဖဳတ္ပါ
ေသၿပီးေနာက္တြင္ဘဝအသစ္ျပန္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ေရွးဘဝကနာမ္ဝိဥာဏ္သည္ ဘဝအသစ္သို ့ဆက္ လက္ပါလာသည္ဟုယူဆလွ်င္ သတၱဝါသည္မျပတ္ မဆဲ အၿမဲတည္ေနသည္ဆိုသည့္သေဘာသက္ေရာက္ သြားသည္။ (သႆတဒိ႒ိ)
ဘဝအသစ္သည္ယခင္ဘဝကျဖစ္ခဲ့သည္ နာမ္ဝိဥာဏ္ ႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္ဘူးဟုယူဆလွ်င္ သတၱဝါသည္ေသၿပီး သည့္ေနာက္ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ ဘူးျပတ္စဲသြားသည္ဆို ေသာ သေဘာသက္ေရာက္သြားသည္။ (ဥေစၦဒ ဒိ႒ိ)
ဥပမာ-ဆီမီးတစ္ခုႏွင့္ ဆီမီးတစ္ခု ကိုကူးေသာအခါ ဒုတိယ မီးသည္ ပထမ မီးမဟုတ္သလို၊ ပထမမီး မရွိဘဲႏွင့္လည္း ဒုတိယမီးမျဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို ့။ ေနာက္ဥပမာ ဆိုရလွ်င္ ေတာင္အနားတြင္ ေအာ္ဟစ္ ေသာအခါ ထြက္ေပၚလာသည့္အသံသည္ေတာင္နံရံ ကိုထိခိုက္ၿပီး ” ပဲ့တင္သံ”ျဖစ္ေပၚလာသည္။
ထိုပဲ့တင္ သံသည္မူလေအာ္သံမဟုတ္သကဲ့သို ့မူလေအာ္သံႏွင့္ လည္းကင္းၿပီး၍မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
ဤကဲ့သို ့ပင္ သတၱဝါ တစ္ဦး ေသဆံုးေသာအခါ ဘဝေဟာင္းမွ ရုပ္တရား နာမ္တရားမ်ားသည္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘဝအေဟာင္းမွရုပ္တရားနာမ္တရားမ်ား သည္ဘဝ အသစ္သို ့တိုက္ရုိက္ကူးေျပာင္းလာသည္မဟုတ္။
သို႕့ေသာ္ဘဝအသစ္တြင္ဆက္လက္ျဖစ္လာေသာရုပ္ နာမ္တရားမ်ားသည္ ဘဝေဟာင္းမွ အဝိဇၨာ၊တဏွာ၊ သခၤါရစေသာ အေၾကာင္း တရားမ်ားႏွင့္ကင္း၍လည္း မျဖစ္ႏိုင္ဆိုသည့္အခ်က္ကို မွတ္သားထားရမည္။
ပဋိသေႏၶစိတ္သည္အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာသည္ မဟုတ္။သူတပါးဖန္ဆင္းလိုက္သည္လည္းမဟုတ္။ ေရွးဘဝ(သို ့) ယခုဘဝမွျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံတစ္ခုခုမွအက်ိဳးေပး၍ျဖစ္ေပၚလာသည္ ဟုနားလည္သင့္သည္။
အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ေပၚ အပင္မွမ်ဳိး မ်ဳိးမွအပင္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္ သည္ဟန္ ကံေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ အဖန္ဖန္ ျပစ္ျပန္နည္းအေလွ်ာ္ ျဗဟၼာသိၾကား စသည္မ်ားက ထင္ရွား ျပဳျပင္ စီရင္ဖန္ဆင္း အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ သတၱဝါတို႔ ျဖစ္လာရမႈ႕ မဟုတ္ဟုဥာဏ္ျဖင့္ရႈ႕၍ေမွ်ာ္။
http://www.nandathitsa.org/ မွထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
မွတဆင့္ဓမၼဒါနတင္ျပအပ္ပါသည္ခင္ဗ်ာ
(ဗဟုသုတတိုးပြားျပီးနိုင္ၾကပါေစခင္ဗ်ာ)
(ကြ်န္ေတာ့္၏Postမ်ားမွဓမၼတရားေတာ္မ်ားကို အမ်ားသူငါဖတ္ရွဳေလ့လာကုသိုလ္ပြားနုိင္ရန္္အတြက္ထပ္ဆင့္၍ေဝမ်ွ Shareျခင္းျဖင့့္္ကုသိုလ္
ယူနိုင္ၾကပါသည္္ခင္ဗ်ာ)
0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:
Post a Comment
ေအာင္ရဲရင့္