မဂၤလာပါ ေအာင္ရဲရင့္ သတင္းႏွင့္နည္းပညာ မ်ားကုိျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါသည္.....

Monday, 20 July 2015

ေကာ လင္း ေရႀကီးမႈ အႏၲရာယ္

Than Htike's photo.
Than Htike's photo.

        ေကာလင္းၿမိဳ႕သည္ စစ္ကိုင္းတိုင္း ကသာခရိုင္ အတြင္းပါဝင္သည္
အေရွ႕ဖက္ ထီးခ်ဳိင့္ အေနာက္ဖက္ ပင္လယ္ဘူး
ေတာင္ဖက္ ကြၽန္းလွ ေျမာက္ဖက္ ဝန္းသို နယ္ ရိွ ၏
ပင္လယ္ ေရမ်က္ႏွာျပင္ထက္ ၈၀၁ ေပ ရိွသည္
အေရွ႕ဖက္ မိုင္ ၂၀ ေက်ာ္ တြင္ မင္းဝံ ေတာင္တန္းႀကီး ရိွသည္ ။

ထိုမင္းဝံ ေတာင္ တန္း ႏွင့္ ၅ မိုင္ခန္႔ အကြာ ေ႐ႊဘို ျမစ္ႀကီးနား မဟာဗ်ဴ ဟာလမ္းႀကီး ရိွသည္ ။ မင္းဝံေတာင္တန္းေပၚ မွ က်လာေသာ ေရ မ်ား အား လံုး မဟာ ဗ်ဴ ဟာ လမ္းမႀကီး ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ၾက ရသည္ ။
ဤ တြင္ အားနည္းခ်က္ မွာ တံတား မ်ား စြာ တည္ေဆာက္လာရ ျခင္း ျဖစ္သည္ ။
တံတား မ်ား မွာ ၁၀ ေပ ၂၀ေပ ၅၀ ေပ ၁၀၀ ေပ ၁၆၀ ေပ ၃၀၀ ေပ စသည္ ျဖင့္
အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္လာၾကသည္
ဤသို႔ တံတားမ်ား အနိမ့္အျမင့္ မတူ မႈ အက်ဥ္း အက်ယ္ ကြာဟ မႈ မ်ား ႏွင့္ လမ္းမႀကီးေဘး ေရ ေျမာင္း မွာ ပီျပင္ မႈ မရိွရာ မွ ေရႀကီး ဖို႔ ရန္ အေထာက္အပံ့ေပးသလို ေရမ်ား ျမန္ဆန္ သြက္လက္ စြာ မစီးဆင္းေတာ့ဘဲ ဆည္ႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္ ေန ေတာ့သည္ ။
သို႔ ျဖင့္ မိုးမ်ား ဆက္တိုက္ ႐ြာေသာ အခါ ဝန္းသို ဆည္ႀကီးလည္း ျပည့္ လွ်ံ လာၿပီး ေရမ်ား စီးဆင္းလာ သည္ ။
ေကာလင္းၿမိဳ႕ သို႔ တုိုက္ရိုက္ ဝင္လာပါ သည္ ။ တစ္ေၾကာင္းက ေကာလင္း ေဒါင္းျမဴး ေခ်ာင္း ႏွင့္ ေနာက္ တစ္ေၾကာင္း ဒံုးတုတ္ ေခ်ဳာင္းတို႔ ျဖစ္ သည္ ။
၄င္းဒံုးတုတ္ ၿမိဳင္ ေခ်ာင္း ေရေၾကာင့္ပင္ မီးသတ္ ရဲေဘာ္ အသက္ေပး လွဴ ခဲ့ ရသည္ ။
တဖန္ ေကာလင္း အေနာက္ ေတာင္ရိုး မ်ား မွ စီးဆင္းလာေသာ ေရမ်ား သဖန္းဆိပ္ ဆည္ ဖက္ မွ ေထာက္လာေသာ ႀကိဳ႕ပင္ ေက်း႐ြာ မ်ား ဖက္ မွ ေခ်ာင္းေရ မ်ားသည္ လည္း သဖန္းဆိပ္ ထိပ္ဖ်ား မွသည္ အေ႐ွ႔ ဖက္ ေကာလင္း ဖက္သို႔ ေထာက္လာ ပါ သည္ ။ အမွန္မွာ သဖန္းဆိပ္ ဆည္ထဲတြင္ ေရသား ရိွပံု မရပါ ။ တိုင္းၾကည့္ပါ က ေရသား ထက္သဲသား က မ်ား သြား ပါ ၿပီ ။
ေသခ်ာပါသည္ ။
ေကာလင္း မွွာ အေနာက္ဖက္ သဖန္းဆိပ္ မွေထာက္ ေရ ၊ ဝန္းသိုဖက္ မွ က် ေရ ၊ အေရွ႕မင္းဝံေတာင္တန္းမွ ဆင္းေရ တို႔ အျပင္ ေကာလင္း ေက်ာက္ျပင္သာ လမ္း မွာလည္း လမ္းတံတား ေျမာင္း မ်ား အခ်ဳိး ညီၫြတ္မႈ မညီမွ် ျဖစ္ ကာ ေရကာတာႀကီး အလယ္ ေရာက္သကဲ့ သို႔ ဝဲ ခ်ာ လ္ုိက္ ေန ပါေတာ့သည္ ။
ဆိုလိုသည္မွာ ေခတ္ စနစ္ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ လမ္းမႀကီး မ်ား တည္ေဆာက္ၾကရာ တြင္ ေရေျမ ေတာေတာင္ သဘာဝႀကီး တစ္ခုလံုး ကို ၿခံဳ ငံု စဥ္းစား တြက္ခ်က္ ၿပီး အဂၤလိပ္မင္း လက္ထက္ က တံတားမ်ား ကဲ့သို႔ မႈရင္း လမ္း ထက္ ၄ ေပ ေလာက္ အထိ ျမင့္ တင္ ေဆာက္လုပ္ ဖို႔ လိုပါ သည္ ။
ေကာလင္းအေရွ႕ ေညာင္ကိုင္း ေက်း႐ြာမွာ ၁၉၃၈ ခု ႏွစ္ က တံတားတစ္ စင္း ယေန႔ သစ္ ေမွာင္ခို ခိုးေသာ ကား၊ တရားဝင္ သစ္ခိုးေသာ ကား မ်ဳိးစံု ျဖတ္သန္း ပါ သည္ ။ ယေန႔ အထိ အေကာင္း အတိုင္းသာ ရိွပါသည္ ။ က်န္ေသာ ဖဆပလ တံတား၊ မဆလ တံတား နဝတ တံတား နအဖ တံတား ၁၀ ႏွစ္ပင္ မခံပါ ။
ရိွပါေစေတာ့ ။
ခက္သည္ကား ေတာသူေတာင္သား အမ်ားစု ကလည္း ေရေျမာင္း မ်ား ေခ်ာင္းမ်ား ကို ပိတ္ ဆို႔ ၍ လယ္တည္ ၾက ျခင္း ၊ အခင္း လုပ္ ျခင္း မ်ား ကလည္း ေနရာ တိုင္းရိွေနသည္ ။
ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ေတာ့ ေရထြက္ေပါက္ကို ပိတ္ၿပီး အေဆာက္အဦး မ်ား ေဆာက္လိုက္ၾကသည္ ။
တည္ၿပီးေသာ ယာခင္း လယ္ ေတာ အခ်ဳိ႕ကို ဖ်က္ ဖို႔ မလြယ္သလို အေဆာက္ အဦးအခ်ဳိ႕ ကို ဖ်က္ ဖို႔ အလြန္ မကူေတာ့ ပါ ။
အဲဒီမွာ ဇာတ္လမ္းစတာပါ ။
မိမိတို႔က ေရကို ေခ်ာင္းထဲ ၊ မႈးထဲ ၊ ျမစ္ထဲ၊ ပင္လယ္ထဲ စနစ္တက် စီးဆင္းမႈကို သေဘာက်သည္ ။
သို႔ေသာ္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ သျဖင့္ ေရမ်ား ထိန္းသိမ္းၾကရာ မွ ထိုသို႔ ေရတားဆည္လိုလို ေရလႊဲ ဆည္လိုလို တည္ေဆာက္ၾက ရင္း စီးဆင္းမႈ မမွန္မကန္ ျဖစ္လာ ရာ မွ ယခု ႏွစ္လို ေကာလင္းၿမိဳ႕ အႀကီးအက်ယ္ ေရႀကီး မႈေဘးႀကီး ႀကံဳလာရံု မွ် မက စိုက္ဧက ၂ ေသာင္း ေက်ာ္ စတင္ နစ္ နာ ပ်က္စီး ဆံုးရံႈးသြားရပါၿပီ ။
ေမြးျမဴေရး ငါးကန္ အား လံုး ပ်က္စီးသြားပါ ၿပီ ။
လမ္းတံတား မ်ား အား လံုး ေျမာက္မ်ား စြာ ပ်က္စီးရပါ ၿပီ ။
ေရစီးဆင္းမႈ ေႏွာင့္ေႏွးေစေသာ ေရေျမာင္းမ်ားေၾကာင့္ ဝန္သို နမ္းခမ္း ဖက္ မိုးဆက္ ၍ မင္းဝံေတာင္တန္းမွာ သာ မုိးဆက္ လွ်င္ ေကာလင္း ၿမိဳ႕ကို ပင္လယ္လို သြားလာရေသာ ၿမိဳ႕ပင္လယ္ ေခၚရေပေတာ့မည္ ။
ေနာက္ေနာက္ မျဖစ္ေအာင္ စနစ္က်ေသာ အဆင့္မီေသာ တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ ၾက ဖို႔ ေရေျမာင္းမ်ား နက္ နက္ တူး ေဖာ္ ၾက ဖို႔ အလြန္ လိုပါသည္ ။ ယခုေတာ့ လမ္းမ်ားကက်ဥ္းၿပီး လမ္း ေဘာင္ႀကီး ျမင့္လာ ကာ ေျမာင္းက လည္း ဟန္ျပသာျဖစ္ေနေလရာ ယခုေတာ့ ဤ အျဖစ္ ဆိုးႀကီး ကို သမုိင္းသင္ခန္စာ ယူၾကရပါမည္ ။
Ashin Vicara မွ..။

0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:

Post a Comment

ေအာင္ရဲရင့္