ဒိုးလံုးက Alter ခ်ည္းပဲ လုပ္ခဲ့သူဆိုေတာ့ Alter ကို ဘယ္လို ဖြင့္ဆိုေပမးလဲ။
-Alter အေၾကာင္းဖြင့္ဆိုခ်က္ဆိုရင္ စာဆန္ဆန္ ေျပာလို႕ရွိရင္ ရင္တြင္းျဖစ္ အရင္းႏွီးဆံုးေသာ သံစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူငယ္ဆန္ဆန္ ေျပာရရင္ေတာ့ “ေဟ့ေကာင္ေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္သာေနၾက၊ လုပ္ခ်င္ရင္သာလုပ္၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ရွိတာေတြကို ကိုယ္တတ္ရင္ တတ္သေလာက္သာလုပ္၊ ျပီးရင္ ကိုယ္ေက်နပ္၊ တန္တယ္၊ ေက်နပ္တယ္ဆိုရင္ ဒါပဲ။ Free လြတ္လပ္ခ်င္တယ္ကြာ ဒါပဲ”။
ဒိုးလံုး စႏၵယားတီးတယ္ေနာ္။
-တီးတယ္။ တကယ့္ Main ကေတာ့ စႏၵရားတီးတာေပါ့။ စႏၵရားမတီးတာ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ ရွိမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ နံပါတ္(၁)က Classic ေတြ တီးခဲ့ရတာ။ ကၽြန္ေတာ့္အေမက ကၽြန္ေတာ့္ကို တုတ္နဲ႕ရိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္ေဘာလံုး မကန္တတ္ဘူး။ သူမ်ား ေဘာလံုးကန္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က မ်က္ရည္နဲ႕မ်က္ခြက္။ ပီယာႏိုတီးေနရတာ အဲဒီလိုမ်ိဳး။
မိန္းမရတာနဲ႕ အေမရတာေတြေရာ ကံေကာင္းခဲ့ရဲ႕လား။
-ကၽြန္ေတာ္ကႏွစ္ခုစလံုးကို ကံေကာင္းတယ္။ သူတို႕တစ္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို အရမ္းနားလည္ေပးတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္ရာကိုလုပ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ဆႏၵေပါ့ေနာ္။ ေက်နပ္ေနမယ္ ဆိုရင္လုပ္။ ကၽြန္ေတာ္က အျမဲပဲ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္တယ္ခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ကမာၻၾကီးပါ။ သူတို႕ စိတ္ဆင္းရဲေနတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ကမာၻပ်က္ျပီဗ်။ သူတို႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို အရမ္းအလုိလိုက္တယ္။ နားလည္တယ္ဗ်။ အခုအႏုပညာလုပ္တယ္ဆိုရင္ “စက္ေတြ” လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ၀ယ္ေပးတယ္။ ၀ယ္။ အဓိကကေတာ့ အျပင္မသြားနဲ႕။ သူတို႕က အဲဒီတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ေပါ့။ အေပါင္းအသင္းေတြ မမ်ားမိေစနဲ႕။ အိမ္ထဲမွာေန။ အိမ္ထဲမွာဆိုရင္ ၾကိဳက္တာလုပ္။
ခင္ဗ်ားအသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိျပီလဲ။
-၂၅ႏွစ္၊ အခုလာမယ့္ ၁၄ ရက္ေန႕ဆိုရင္ ၂၅ ႏွစ္ျပည့္မယ္။ (မွတ္ခ်က္- အင္တာဗ်ဴးမွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ျဖစ္သည္။)
ငယ္ငယ္တုန္းက စႏၵရားတစ္လံုးက...။
-အေမ၀ယ္ေပးတာ။
မိုးမိုးနဲ႕ပါပါးက...။
-ဦးစတင္းဖုိဒ့္နဲ႕ ေဒၚေဌးေဌးယု။
အဲဒီေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက ပီယာႏို၀ယ္ေပးခဲ့ျပီ။ ခုၾကီးေတာ့ စတူဒီယိုပစၥည္းေတြ ၀ယ္ေပးတယ္ေပ့ါ။
-Studio ပစၥည္းေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၀ယ္တာေပါ့။ မိန္းမနဲ႕ အတုိက္အခံ လုပ္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “ကား”မစီးဘူး။ ဖုန္း မကိုင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခ်င္တာက ဒါပဲ။
့ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚဂီတမွာ Alter ကုိစတင္သြင္းတာ ဒိုးလံုး နဲ႕ The Ants တို႕ေပါ့ေနာ္။
-The Ants နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ စတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကြဲသြားၾကတာ။ အဲလိုကြဲသြားၾကေတာ့ ျပိဳင္လို႕ရျပီ။ မင္းတို႕အရင္ထြက္မလား။ ငါအရင္ထြက္မလား၊ နာမည္ယူၾကရေတာ့မွာကိုး။
ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တို႕နဲ႕လား။
-အင္း The Ants နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ လိုင္းကြဲသြားရတာ “ကိုေလးျဖဴ” ေၾကာင့္။ ကိုေလးျဖဴက ၾကားကေန ကၽြန္ေတာ့္ကို လာခ်ဳပ္တာ။ ကဲ ဒိုးလံုး မင္း The Ants မွာဆိုလို႕ရွိရင္ (The Ants ထုတ္လုပ္သူက ေလးျဖဴ) တျခား ဘာေခြမွ ဆိုလို႕မရေတာ့ဘူး။ အဲဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္အေမကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပတယ္။ အဲလိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္။ အဲေတာ့ အေမက “မဆိုနဲ႕ ငါ့သားေရ။ ငါလုပ္ေပးမယ္”ဆိုေတာ့ အဲဒါနဲ႕ The Ants နဲ႕ ကြဲသြားေရာ။ Alternative ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာရဲပါတယ္။ အခုလက္ရွိ စီးဆင္းေနဆဲ ေသြးထဲမွာ ရွိတာ အယ္ေနာင္းရယ္။ အယ္ျဖဴရယ္၊၊ ေဇာ္လတ္ (ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္) ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ပဲ ရွိတာပါ။ ဒါအခိုင္အမာ ရွိတာ။ ကၽြန္ေတာ္အခု ျပန္ေပါင္းစပ္ဖို႕ အစီအစဥ္ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ အဲမွာ သူ႕မာနနဲ႕ ကိုယ့္မာန ျပိဳင္ၾကတာ။ ဘယ္သူအရင္ထြက္မလဲကြ ဆိုျပီးေတာ့။ ဒီ Alternative ေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္သူအရင္လုပ္မလဲ ဆိုျပီး ၾကိဳးစားခဲ့ၾကတာ။ အဲလိုက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အရင္ ထြက္တယ္။ Quality ကအစ၊ မခံခ်င္စိတ္နဲ႕ ၾကိုးစားလိုက္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီတုန္းက....
Alter ပဲလုပ္လုပ္၊ ဘာ Music ပဲလုပ္လုပ္ သင္ရိုးကေတာ့ ေၾကဖို႕လိုမယ္ ထင္တာပဲဗ်ာ။ ဘာလို႕ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားကိုပဲ ၾကည့္ေလ။ ခင္ဗ်ားက ပီယာႏိုတီးလာတာေလ။
-ေၾကရတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ International Grade 1 ေၾကလိုက္တာမွ မြတ္ေနတာပဲ။ World Standard ရဲ႕ Grade 1 ေနာ္။ အသက္အားျဖင့္ (ဒုတိယတန္း) ကေနျပီးမွ ၈ တန္းအထိ ကၽြန္ေတာ္တီးခဲ့ရတာ။ ဘာသီခ်င္းမွ မတီးရဘူး။ Notes ေတြခ်ည္း တီးခဲ့ရတာ။
ခင္ဗ်ားတို႕ အားလံုးက တကယ့္အတီးသမားေတြခ်ည္းပါပဲ။
-ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ လူေတြရဲ႕ အျမင္က တစ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ Alternative ဆိုတာ ဘာမွမတတ္ပဲ လုပ္လို႕ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ တကယ္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမင္တာက အဲဒါေတြကို ေသြဖည္ရတာလို႕။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ဥပမာဗ်ာ A.. Cm ... F..G တီးေနတဲ့သူေတြ၊ ဒီ Music ေတြက ျငီးသြားျပီဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က သိသိၾကီးနဲ႕ တမင္ခ်ိဳးျပီး လုပ္ယူရတာ။ လူေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး နားလည္မႈ လြဲေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပပါတယ္။ ရင္တြင္းျဖစ္ အရင္းႏွီးဆံုး သံစဥ္ ဆိုေတာ့ မပုတ္ခတ္ပါဘူး။ A ရယ္၊ Cm ရယ္၊ F ရယ္ G ရယ္ တီးတတ္ရင္လည္း သီခ်င္းေရးလို႕ ရတယ္ေနာ္။ သူ႕ခံစားခ်က္နဲ႕သူ ေရးလို႕ရတယ္။ ဒါ Alter ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလုိတာက ဒူ...ထပ္...ထပ္.. ဒူထပ္ ဆိုတဲ့ Drum Pattern မ်ိဳးမွ Alter မဟုတ္ဘူး။ လူေတြကလည္း အဲဒါလည္း အစြဲအလမ္း ရွိေသးတယ္။ မဆိုင္ဘူး၊ ေရး။ ကိုယ္စိတ္ေက်နပ္မယ္၊ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ ကိုယ္ေက်နပ္ ေနတယ္ထင္တယ္ဆိုရင္ လုပ္ပစ္လိုက္။ Nirvana ေရွာသြားတယ္။ Sucide လုပ္တယ္။ သူေက်နပ္တယ္၊ သူတန္တယ္ထင္လို႕ သူသိမ္းလိုက္တာေလ။ တစ္ကမာၻလံုးကို သိမ္းလိုက္တာေလ။
ဒိုးလံုးရဲ႕ Ideal (စံျပပုဂၢိဳလ္)ေပါ့။ ဘယ္သူေတြ ရွိမလဲ။
-ကၽြန္ေတာ္ေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆိုလို႕ရွိရင္ Queen ရယ္၊ နံပါတ္(၁)က Queen ကြာ။ Skid Row ကေကာင စပတ္ရွဲဗတ္၊ အဲဒီေကာင္ အရမ္းရိုင္းတယ္ကြာ။ အဲဒါကို ၾကဳိက္တယ္။ အဲလစ္အင္ခ်ိန္းရယ္။ နဗားနားက ကတ္ကိုဘိန္း ရယ္ေပ့ါ။ Alternative ဘက္မွာေတာ့ အဲလစ္အင္ခ်ိန္းနဲ႕ ကတ္ကိုဘိန္း။ ကၽြန္ေတာ္ စံထားတာေပါ့။ သူတို႕ရဲ႕ ေသြဖည္တဲ့ဟာေတြကိုေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကမာၻေပၚမွာ သူတို႕ပဲ ရမ္းေနၾကတာပဲ၊ လုပ္ေနၾကတာပဲေလ။
Santana ျပန္ျဖစ္လာတဲ့အေပၚ ဒိုးလံုးအျမင္၊ ကားလိုစ့္စန္တာနာဆိုတာ တစ္သက္လံုး လက္တင္မုဒ္ေတြခ်ည္း တီးခဲ့သူၾကီးဗ်ာ။
-ေလာကၾကီးမွာဗ်ာ လူေတြက ရွင္းရွင္းေျပာရလို႕ရွိရင္ ေဘာင္းဘီက အတိုကေန ရွည္သြားတယ္။ ရွည္သြားရာကေန တိုသြားျပန္ေရာ၊ ပြသြားတယ္။ ပြျပီးေတာ့ က်ဥ္းသြားတယ္။ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ အက်ီရွည္လာတယ္၊ တိုသြားတယ္။ က်ယ္သြားတယ္၊ က်ံဳသြားတယ္၊ ဒါပဲရွိတယ္။ Limit ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ ဒီ Santana ကိုလည္း ျငီးေငြ႕လို႕ အီသြား့လို႕ရွိရင္ ဘာေျပာမလဲ။ ဒါမေကာင္းပါဘူး။ ေမ့သြားေရာ။ ေနာက္တစ္ခါ တစ္ေၾကာ့ျပန္လာျပန္ေရာ။ အသစ္အဆန္းၾကီးလိုျဖစ္လို႕။ ေကာင္းတယ္၊ ဒါၾကီးေကာင္းတယ္။ ဒါပဲ ေနာက္ဆံုးေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္အေမက ကၽြန္ေတာ္ေမြးကတည္းက Carpenter တို႕ ABBA တို႕နဲ႕ ၾကိဳက္ခဲ့ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတာ။ ကၽြန္ေတာ္မီွတယ္ေနာ္။ ခုနကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို ဘာမွ Foundation မရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္က ဂီတေကာ့ဒ္ သံုးေလး၊ ငါးခု တီးတတ္ရင္ သီခ်င္းေရးလို႕ရတယ္။ တကယ့္ကို အေျခခံကို က်က်နန လုပ္ျပီးေတာ့မွ အကုန္လံုးကို သိျပီးေတာ့ အကြက္က်က် ဆင္ျပီးေရးသြားတာ။ (ဒါက ေရးတာတစ္ခုေနာ္)။ အဲဒါေတာင္မွ True Story ဆိုတာလိုတယ္။ “ရင္ဘက္ထဲက နာေနရတဲ့ဟာ”။ အဲဒီ True Story ဆိုတာ လိုတယ္။ ငါ ဒီအခ်ိန္မွာ ေၾကကြဲေနတယ္။ ငါ အဲဒီေၾကကြဲေနတာ စာသားေတြက ကဗ်ာဖတ္ထားတဲ့ အထဲက (ကဗ်ာထဲက) စာသားေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒီရင္ဘက္ထဲက ထြက္ေနတဲ့ စာသားေတြ။ တစ္မ်ိဳး မျမင္နဲ႕ေနာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ လံုး၀ကဗ်ာ မဖတ္ဘူး။ လံုး၀ ရင္တြင္းျဖစ္ အမွန္အကန္ပဲ ေရးတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းေတြကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အခုသီခ်င္းလာအပ္တဲ့ သူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပိုက္ဆံယူျပီးသြားရင္ ဘာေျပာသလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေစာင့္ေပးပါ။ တစ္လေလာက္ေတာ့ အနည္းဆံုး ေစာင့္ေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ရင္တြင္းျဖစ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ဟာပဲ ေရးေပးခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဆိုးေနလို႕ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းက ျမန္ေနမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေပါက္ကြဲခ်င္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းက အဲလုိမ်ိဳး၊ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ေနတယ္ ဆိုရင္လည္း အခ်စ္ေတြ ေရေရလည္လည္ ႏုရြတာေပါ့၊ လာတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီလိုမ်ိဳး စာမဖတ္ဘူး။ ကဗ်ာမဖတ္ဘူး။ အဲလိုမ်ိဳး... ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ထြက္တ့ဲ ဟာေတြပဲ။ ပင္ကုိ ရင္တြင္းျဖစ္ေတြပဲ။ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ၾကားခဲ့ရတာ။ ဒီစည္းေတြ၊ ေဘာင္ေတြ၊ ဒီဟာေတြ ေပတံ ေတြပဲ။ အႏုပညာနဲ႕ မဆိုင္ဘူး။ ေပတံတစ္ေခ်ာင္းပဲ။ ဒါ ကေလးတစ္ေယာက္ လမ္းေလ်ွာက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးသလိုပဲ။ အဲလိုမ်ိဳး။
Modern Rock ေတြေရာ ဒိုးလံုး စိတ္၀င္စားလား။
-အခုပဲ ၾကည့္ေလ။ Alternative ဆိုတာ အကုန္လံုး Modern Rock ေတြပဲ။ Alternative ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ Family ကို ဆြဲခ်လိုက္ရင္ Alternative Version ဆိုရင္ အကုန္လံုးက Modern rock ေတြခ်ည္းပဲ။အဲဒီကေန ခြဲထြြက္သြားတာ။ Modern Rock ဆိုတာ Alter ကလာတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ တစ္ခုပါပဲ။ အရင္တုန္းက Rock ကေန စခဲ့တယ္။ ျပီးေတာ့ Heavy Rock ၊ေနာက္ေတာ့ Heavy Metal ။ အဲဒီလိုပဲေပါ့။ အခု Alternative Version ဆိုျခင္းေၾကာင့္ Modern Rock ေတြခ်ည္းပဲ လာမွာေပါ့။ အဲဒီမွာ Pop ေတြ ဘာေတြ မပါေတာ့ဘူး။ Heavy ေတြလည္း မပါေတာ့ဘူး။
ဟန္သစ္မဂၢဇင္းမွာ ပါခဲ့တဲ့ Alter အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကို ဒိုးလံုး ဖတ္ခဲ့ရသလား။
-ဖတ္ရတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျဖထားတယ္ေလ။
ဒိုးလံုးရဲ႕ အဲဒီတုန္းက ဖြင့္ဆိုခ်က္နဲ႕ အခုထက္ထိေတာ့ ဒါပဲေလ။ သူတို႕ဖြင့္ဆိုခဲ့တဲ့ အေပၚမွာ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုျမင္သလဲ။ ဒီေမးခြန္းကို ေမးရဲတာက ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ား အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ခဲ့သလို Alter ျဖစ္လာခ့ဲလို႕ပါပဲ။
-ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီအခ်ိန္ကေတာ့ ကိုယ့္အယူအဆနဲ႕ ကိုယ္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ေမြးဖြားရာ၊ ကိုယ့္ဇာတိ၊ ကိုယ့္သေႏၵ၊ ဒီအေပၚ မူတည္ျပီးေတာ့ လူေတြဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္တာေလ။ သိတယ္မဟုတ္လား။ သူတို႕ေျပာတာလဲ သူတို႕မွန္ေနတာပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာလဲ ကၽြန္ေတာ္မွန္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူေတြအမ်ားၾကီးကို ၾကည့္လိုက္။ ဘယ္သူ႕ရဲ႕စကားကို လက္ခံသလဲ၊ ဘယ္သူေတြက လက္ခံသလဲ။ အဲ့ဒီဟာကို ၾကည့္ရတာေပါ့။ အခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးသလိုေတာင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ ရင္တြင္းျဖစ္ပဲ။ လြတ္လပ္ျခင္းတစ္ခုပဲ။ လြတ္လပ္ျခင္း ဆိုေပမယ့္ ၀ရုန္းသုန္းကားေတာ့ မလုပ္နဲ႕၊ မရဘူး။ ရင္တြင္းျဖစ္ အရင္းႏွီးဆံုး သံစဥ္ျဖစ္ရမယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုဟန္မေဆာင္နဲ႕။ မလိမ္နဲ႕၊ မညာနဲ႕ ကိုယ္တတ္တဲ့အတိုင္း ၊ ဘာမွရွက္စရာ မရွိဘူး။ ကိုယ္ေက်နပ္တယ္၊ တန္တယ္ဆိုရင္ လုပ္္ပစ္လိုက္။ ဒါ Alter ပဲ။
ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေရးေတာ့ Drum Patterm ကိုအရင္ခ်ေရးသလား။
-ကၽြန္ေတာ္မ်ားေသာအားျဖင့္ သီခ်င္းကို Chord Phrasing အရင္ေရးတာ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးတယ္။ ဘာမွမပါဘဲ ပါးစပ္နဲ႕ သီခ်င္းစာသားနဲ႕ပဲ ခရီးသြားေနရင္းလည္း ေရးတယ္၊ ေနာက္ျပီး Drum Pattern ေတြ အကုန္စီျပီးေတာ့မွလည္း ေရးတယ္။
ခုကာလမွာ ကၽြန္ေတာ့္အယူအဆက Lyric,Composer, Musician အားလံုး Home Studio နဲ႕ Computer ရွိရမယ္ထင္တယ္ဗ်။
-မယူဆနဲ႕၊ မွားသြားမယ္။ အဲဒါေတြက “အဆိပ္”ေတြ။ ဒီအႏုပညာကို ဖန္တးီးေပးတဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ အားလံုးသည္ အဆိပ္ေတြလို႕ မွတ္ထားလိုက္၊ လံုး၀အဆိပ္ေတြ။ ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ့ တကယ္ဦးေႏွာက္စားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ေတြးေခၚေနတဲ့ Mind ေတြကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ သူကဒုကၡေပးေနတယ္ေလ။ ဘယ္နား Harm ထြက္ေနမွန္း မသိဘူး။ ကိုင္း ဒီကေကာင္က လိုက္ရွာေနရျပီ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားေနတဲ့ စာသားေတြက ေပ်ာက္သြားေရာ။ ခံစားခ်က္ေတြ ေပ်ာက္သြားေရာ။ Pattern ေတြအတြက္ေတာ့ အဆင္သိပ္ေျပတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဆိပ္ပဲ။ အမွန္က “လက္”နဲ႕ တီးရမွာေလ။ ဒီေကာင္ေတြကေတာ့ တီးစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ေရေရလည္လည္ ေကာင္းတာကိုး။ တီးစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ခလုတ္ႏွိပ္လိုက္တာနဲ႕ တန္းလာျပီး အလြယ္လိုက္သြားျပီ။ အလြယ္လိုက္သြားျပီ ဆိုကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ၾကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္ တစ္၀က္ေလ်ာ့သြားျပီ၊ အေကာင္းဆံုးကို အၾကံေပးရရင္ Hollow Guitar ေလးတစ္လံုးဟာ အေကာင္းဆံုးပဲ။
ဒိုးလံုးရဲ႕ အခု Home Studio လုပ္ထားတာက သီခ်င္းေရးဖို႕လား။
-ဒါက ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြ အတြက္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြကို စိတ္ကူးေပါက္ျပီး တေရးႏိုးမွ ရလို႕ရွိရင္ ထဆိုလို႕ ရေအာင္လို႕ပါ။ Main က အဲဒါပဲ။ စီးပြားျဖစ္ေတာ့ မလုပ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သူမ်ားသီခ်င္း အပ္ရင္လည္း ေရးေပးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စ၀င္လာတ အဆိုေတာ္ အေနနဲ႕ စ၀င္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ Composer Life နဲ႕ စခဲ့တာပါ။
ဦးေက်ာ္က ခင္ဗ်ားကို မစားလိုက္ဘူးလား။ DVD ေခြမွာေလ။
-စားတယ္ေလ။ ..............................
အခု DVD အသစ္လုပ္ဖို႕ ရွိသလား။
-မရွိေသးဘူး၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြေပါ့။ နံပါတ္၄ အေခြေပါ့။ ဒီေကာင့္ထက္ (ဒိုးလံုး အေကာင္းဆံုးေတးမ်ားကို ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္) ေကာင္းတဲ့ အေခြတစ္ေခြ လုပ္ျပမယ္။ ဒီဟာထက္ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ လူေတြ အျပစ္ေျပာၾကေတာ့မယ္။
ဒိုးလံုးက VCD ေတြ DVD ေတြ ရိုက္ေနျပီဆိုေတာ့ Performance Art ကို စိတ္၀င္စားလာျပီေပါ့ေလ။
-Performance Art ကို စိတ္ပါလားဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ငယ္ငယ္က စိတ္တစ္ခုကို ေျပာျပမယ္။ ကမာၻၾကီးေပၚမွာ ေလတိုက္လို႕ သစ္ရြက္ေလးတစ္ခု လႈပ္သြားတာဟာ အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္လို႕။ အဲဒါဆိုရင္ Performance Art က ကုန္သြားျပီ။ ဘယ္အရာမွ အလကားမဟုတ္ဘူး။ ေလတိုက္လို႕ သစ္ရြက္ကေလး လႈပ္သြားရတယ္။ သစ္ရြက္ကေလး လႈပ္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဘာလို႕လဲစဥ္းစား။ Performance ပဲ။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တဲ့ Performance Art ကေတာ့ အဲလိုေပ့ါ။
ပြဲတစ္ပြဲ (ဟိုတယ္ပြဲ) မွာ DL က ေမွာ္ဆရာလိုလို ၀တ္လာခဲ့တယ္။ ခြဲစိတ္ခန္း ၀တ္စံုလိုလို ၀တ္လာခဲ့ဖူးလုိ႕ ေမးရတာ။ Performance ဓာတ္ကေလး ရွိပံုရလို႕ပါ။
-ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္ “အျငိမ္”ေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကန္ထရိုက္က ေျပာတယ္ေပါ့။ မတ္တပ္ထလို႕ မရဘူးေပါ့ေနာ္။ ထိုင္ျပီး ျငိမ္ျငိမ္ပဲ ဆိုရမယ္လို႕ ဆိုခဲ့လို႕ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္လိုမ်ိဳး Performance လုပ္သြားသလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျခယ္သ သြားမယ္။ ျပီးေတာ့ ထိုင္ေနရတာကိုပဲ ရေအာင္ “က”မယ္။ ဒါကေတာ့ စိတ္တစ္ခုေပါ့ေနာ္။ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ လူေတြရဲ႕ Attraction ကို စိတ္၀င္စားမႈ တစ္ခုကို ယူဖို႕အတြက္ Performance လုပ္ရမယ္။ သီခ်င္းကို ဒီလိုပဲ မတ္တပ္တက္ဆို၊ ဒါကေတာ့ သီခ်င္းဆိုတာပဲ။ ငါ့သီခ်င္းကို ၾကားဖူးမထားဘူး။ နားမေထာင္ဖူးတဲ့သူေတြကုိ ငါနံပါတ္ (၁) Performance နဲ႕မွ စျပီး ဆြဲေဆာင္မယ္ ဆုိတာပါ။
ပရိသတ္ကို Performance လုပ္တာကိုး။ ပရိသတ္နဲ႕ ကိုယ္နဲ႕မ်ွေအာင္ သူတို႕ကို ေခၚရေသးတာကိုး။ တစ္ခါတစ္ေလ ပရိသတ္က လိုက္မလာႏိုင္တာတို႕၊ ကိုယ္ကလည္း လိုခ်င္လြန္း အားၾကီးသြားတာတို႕၊ အဲဒါမ်ိဳး ျဖစ္ဖူးမယ္ ထင္တယ္။
-ပထမဦးဆံုး ျဖစ္ဖူးခဲ့တာကေတာ့ “ျမရိပ္ညိဳ”မွာ။ ကၽြန္ေတာ့္ Life မွာ တစ္ခါမွ “ေရသန္႕ဘူး” နဲ႕အေပါက္မခံခဲ့ရဖူးဘူး။ သူတို႕တစ္ေတြက စျပီး ေရသန္႕ဘူးနဲ႕ ေပါက္ၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္းပန္တယ္။ လာ ဆိုၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို ျဖစ္သြားတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မွားတာပါပဲ။ ေဘးနားက လူေတြအားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းကို လိုက္ဆိုၾကတယ္။ ေဘးနားက ၀ိုင္းေလးတစ္၀ိုင္းကပဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေရသန္႕ဘူးနဲ႕ ေပါက္ခဲ့တာ။ အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ Performance လုပ္ေနတုန္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနေတာ့ Feel က “ငုပ္” ကေရာ။ အဲဒီအနားက Group ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္တယ္။ မလုပ္ပါနဲ႕။ လာပါ။ Happy New Year ပဲ။ ေတာင္းပန္တယ္။ ေတာင္းပန္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိျဖစ္သြားတာလဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရွက္သြားခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ Life မွာ မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အစြမ္းကုန္သေလာက္ “ေပး” ေနတာပါ။ အဲဒီမွာ သူတို႕က သူတို႕ကို ေစာ္ကားေနတယ္လို႕ ယူဆျပီး ေရသန္႕ဘူးနဲ႕ ေပါက္တာေနမွာေပါ့။ အဲဒီမွာတင္ ကၽြန္ေတာ္ရွက္သြားတာ။ ငါတကယ္ေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနရပါလား၊ သူတို႕ ေရသန္႕ဘူးနဲ႕ ေပါက္ရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရပါလားဆိုျပီး နည္းနည္း ရွက္တဲ့စိတ္ကလည္း ပါသြားတာေပါ့။ အဲဒီမွာတင္ ဘာေတြ ျဖစ္သြားသလဲ မသိပါဘူး။ ၆ သိန္းခြဲေတာ့ ထြက္သြားေတာ့တာပဲ။ အမွန္က “ကတ္ကိုဘိန္း” ကိုအားက်လို႕ အတုခိုးလို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ မြဲသြားတယ္။ လံုး၀မြဲသြားမယ္။ အဲဒီညက ပြဲက ဆုံးေနပါျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အပိတ္ကေလးေပါ့။ Alternative ပိတ္တာကေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ ခုျဖစ္ရပ္ကို Performance သက္သက္လို႕ပဲ ယူဆလိုက္ၾကပါလုိ႕။ ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ ပရိသတ္ကို လံုးလံုး မေစာ္ကားဘူး။ ပရိသတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ေလးစားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္စာတစ္ေစာင္ ေရးမယ္လို႕ပါ။ အဲဒီစာေရးျပီးေတာ့ မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြကေန ျဖန္႕မယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေအးေဆး။ အပီအျပင္ေရးခ်င္တာ။ ေရးျပီးမွ အကုန္လံုးကို လိုက္ပို႕မွာ။ ေတာင္းပန္စာထည့္မွာ။ အစ္ကိုကလည္း ပရိသတ္မုန္းေအာင္ မေရးလိုက္နဲ႕ဦးေနာ္။
ဟုတ္ျပီဗ်ာ။
..............................
အမွတ္(၂၁၉) မတ္၊ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ၊ မေဟသီ ရုပ္စံုမဂၢဇင္း
0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:
Post a Comment
ေအာင္ရဲရင့္