- Created on Sunday, 31 March 2013 10:12
တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ ေရႊလီၾကယ္ေခါင္တြင္ ေတြ႕ရေသာ သစ္လုံးတင္ကား တစ္စီးကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလက ေတြ႔ရစဥ္
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ကခ်င္စစ္ပြဲ စခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္မွ သစ္ေမွာင္ခို ခိုးထုတ္မႈ အရွိန္ျမင့္တက္လာၿပီး တ႐ုတ္နယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုးမိတ္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း စစ္ကိုင္းတိုင္း ထီးခ်ဳိင့္အထိ သစ္ခိုးထုတ္ေသာ ကားမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ယႏၲရားမ်ား ၀င္ေရာက္ေနေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား၏ ေျပာျပခ်က္အရ သိရွိရသည္။
"တ႐ုတ္ဘက္က သစ္ေမွာင္ခို ကုန္ကူးတဲ့ကားေတြက ကခ်င္စစ္ပြဲေနာက္ပုိင္း ေတာ္ေတာ္အရွိန္ျမင့္တက္လာတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး တ႐ုတ္က သူ႕ယာဥ္ယႏၲရားနဲ႔ သူ၀င္ၿပီး ခုတ္ယူေနတာ။ အခုဆို ကခ်င္ျပည္နယ္
မိုးမိတ္ေလာက္က စလာတာ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း ထီးခ်ဳိင့္ေလာက္အထိ ေရာက္လာတယ္။ အခု ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ သူတို႔ခုတ္ယူတဲ့ သစ္က တန္ခ်ိန္ခုနစ္သိန္းေက်ာ္ေလာက္ ရွိေနၿပီ။ ရသေလာက္ အကုန္ယူတာပဲ။ ကားအစီးေရ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ၀င္ထြက္သြားလာမႈ ရွိတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္၊ မဘိမ္း၊ မိုးမိတ္ အဲဒီဘက္မွာ အႀကီးအက်ယ္ ထုတ္တယ္။ လူ without ကားလည္း without ပဲ။ ကိုယ့္အသား ဖဲ့ေရာင္းသလို ခံစားရတယ္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္လည္း ေတာ္ေတာ္ထိခိုက္ေနၿပီ။ ၀င္လာတဲ့ သစ္ေတြကို သူ႔ႏုိင္ငံဘက္က တစ္တန္ကို ယြမ္ ၁၂၀၀ ေလာက္ ေကာက္တယ္လို႔ သိရတယ္။ အခု ေရႊလီမွာ သစ္ေတာင္ထားစရာ ေနရာမရွိေတာ့ဘူးလို႔ သိရတယ္" ဟု တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ျပည္ဘက္မွ ေမွာင္ခိုသမားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွ ခုတ္ယူေသာ သစ္မ်ားမွာ ကြၽန္း၊ တမနန္း၊ အင္ၾကင္း၊ ပိေတာက္၊ သစ္ရာ စသည့္သစ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၁၂ ဘီးကားမ်ား အစီးရာႏွင့္ခ်ီ၍ ၀င္ေရာက္ၿပီး တင္ယူေနၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။
"ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ သစ္တင္တဲ့ကားက တစ္ရက္ကို အစီး ၂၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိမယ္။ သြားတဲ့လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္အဆံုး မန္း၀ိန္းကေနၿပီးေတာ့ ပန္ခမ္းတံတားကို ျဖတ္ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ဘက္ သယ္တယ္။ စစ္ကိုင္းတုိင္းအထိ ၀င္ဆြဲတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရ ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ဘက္ကို မေရာက္ဘူး။ ေတာေနရာေတြလို႔ သိရတယ္။ တကယ္က ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက သစ္ေတြကို ကခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ဆံုတဲ့ေနရာ ႀကိဳးစံုဆိုတဲ့ေနရာမွာ ခ်ထားတယ္။ အဲဒီေနရာကတစ္ဆင့္ တျဖည္းျဖည္း တ႐ုတ္ကို သယ္ယူတာပါ" ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ကားအစီးေရ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ၀င္ထြက္သြားလာမႈ ရွိတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္၊ မဘိမ္း၊ မိုးမိတ္ အဲဒီဘက္မွာ အႀကီးအက်ယ္ ထုတ္တယ္။ လူ without ကားလည္း without ပဲ။ . . . . |
"ယခုရက္ပုိင္းအတြင္းမွာဘဲ သစ္တင္ကားေတြကို ဆက္တုိက္ေတြ႕ေနရတယ္။ အပင္ေတြက ဘယ္ေလာက္ႀကီးသလဲဆိုရင္ ၂၂ ဘီးကားနဲ႔ တင္တာေတာင္ တစ္စီးမွာ သစ္လုံးကေျခာက္လုံး၊ ခုနစ္လုံးေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ သူတို႔က အျမစ္ကေနအစ အကုန္သယ္ယူသြားတာ ဒီလိုသစ္ေတြကို ေမွာင္ခိုထုတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ေဒသခံ အက်ဳိးအျမတ္ရွိတယ္ဆိုတာက နည္းနည္းပါ။ တကယ္အက်ဳိးအျမတ္ ရွိသြားတာက တ႐ုတ္စီးပြားေရး သမားေတြပဲ။ဒီလိုထုတ္လာတာ အခုမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ႏွစ္အေတာတြင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ကို သိသာလာတယ္၊ ေတာေတြလည္း ေျပာင္သေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ ေရရွည္မွာ ေဒသခံေတြအတြက္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ဒုကၡေတြအမ်ားႀကီး ရင္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႕ရႏုိင္တယ္။ သစ္ေတာေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္တာ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခုိက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာႏိုင္တယ္" ဟု နယ္စပ္ေဒသမွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦး ေျပာျပခဲ့သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ သစ္ေမွာင္ခိုကူးရာတြင္ ၎တို႔လုပ္ငန္းမ်ား အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ရန္အတြက္ ေဒသခံလူမ်ားအတြက္ စိတ္ၾကြေဆးျပားမ်ားပါ ေပးေ၀၍ လုပ္ေဆာင္လာေၾကာင္း သိရွိရသည္။
0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:
Post a Comment
ေအာင္ရဲရင့္