မဂၤလာပါ ေအာင္ရဲရင့္ သတင္းႏွင့္နည္းပညာ မ်ားကုိျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါသည္.....

Wednesday, 22 May 2013

ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္

ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္
==================

ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔၏ ထူးျမတ္ေသာ ဘာသာေရးပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေႏြဥတု၏ အလယ္ဗဟုိ ကဆုန္လျပည္႔ ေန႔၌ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရသြန္းေလာင္းေသာအားျဖင္႔ ဆင္ယင္ က်င္းပေသာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုနွစ္ ကဆုန္လျပည္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔၌ သူ အျမတ္နုိးဆုံးျဖစ္သည္႔ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိခဲ႔သည္၊ ဤအေၾကာင္း ကုိ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက-
“ခါေတာ္တပုံ၊ ပြင္႔ခ်ိန္ႀကံဳက၊ ကဆုန္ လျပည္႔ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊ ေျမ႕ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတာန္ ထီးနွင္႔ စသည္ျဖင္႔ ခုနစ္ေန႔ ဘုရားရွိခုိး လကၤာ၌ ဆုိခဲ႔ စပ္ခဲ႔ ေရးခဲ႔သည္။
ဤေလာက၏ အလင္းေရာင္ စတင္ခဲ႔ေသာေန႔လည္း ျဖစ္သည္။
ဤေန႔မွာပင္ အဝိဇၨာအေမွာင္ထုကုိ အရဟတၱမဂ္ မုိးႀကိဳးစက္ျဖင္႔ ၿဖိဳဖ်က္ခဲ႔ သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာက္၌ အလင္းေပါက္ခဲ႔ သည္။ မာရ္အားလုံးကုိ ေအာင္ျမင္ခဲ႔သည္။ အရဟတၱမဂ္တည္းဟူေသာ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ရသည္႔ေနရာျဖစ္၍ ေညာင္ပင္ကုိ ေဗာဓိေညာင္ဟု ေခၚၾက သည္။ ယင္းေဗာဓိေညာင္ပင္သည္ ဘုရားရွင္၏ အသုံးေဆာင္ ပရိေဘာဂ ေစတီ တစ္မ်ဳိးလည္းျဖစ္သည္။
ပရိေဘာဂေစတီေတာ္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္ျဖင္႔ ရွိခုိးျခင္း၊ ပူေဇာ္ျခင္း၊ ေရသြန္းျခင္း စသည္တုိ႔ျဖင္႔ ေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရား၌ ေကာင္းမူျပဳသည္နွင္႔ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကုိ ရည္၍-
“ပြဲခါေညာင္ေရ၊ သြန္းၿမဲေပတည္႔၊ ရုိေသသဒၶါ၊ ထုံးစဥ္လာျဖင္႔၊ မဲဇာရပ္သူ၊ ေတာင္းဆုယူသည္” စသည္ျဖင္႔ လက္ဝဲသုႏၵရအမတ္ႀကီး စပ္ဆုိေရးသားခဲ႔ သည္။
ေန႔လည္မြန္းတည္႔ခ်ိန္သည္ ေနရွိန္အျမင္႔ဆုံး ျဖစ္သကဲ႔သုိ႔ ေႏြဥတု ၄-လ၏ အလယ္ဗဟုိ ကဆုန္လျပည္႔ (ေႏြမြန္းတည္႔) ကာလသည္လည္း အလြန္ပူျပင္း လွသည္။
“တန္ခူးေရကုန္ ကဆုန္ေရခန္း” အခ်ိန္ျဖစ္၍ အသီးသီးေသာ သစ္ပင္တုိ႔ သည္ အရုိးၿပိဳင္းၿပိဳင္းျဖင္႔ ညိွဳးပိန္ေနၾကသည္။ အရွင္ေနမင္းကလည္း ပူရွိန္ ျပင္းျပင္းျဖင္႔ အလြန္အမင္းပင္ နွိပ္စက္ေနျပန္သည္။
သစ္ပင္ပန္းမာလ္မ်ားသည္ ေရ ၾကည္တစ္ေပါက္ ေသာက္ရမည္႔အေရး ေမွ်ာ္ ေတြး၍ ေငးမႈိင္ေနၾကရရွာသည္။ သက္ရွိသတၱဝါမ်ားသည္ အပူဒဏ္ ကာ ကြယ္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး သုံးနုိင္ေသာ္လည္း သစ္ပင္မ်ားမွာ ဝဋ္နွင္႔ၾကမၼာ မလြတ္ သာပဲ ႀကိတ္မွိတ္၍ ခံေနၾကရရွာသည္။
ထုိအထဲတြင္ ေဗာဓိပင္လည္း အမ်ားနည္းတူ ဝိပါက္ေတာ္ ႀကံဳႀကိဳက္ရရွာ ေလသည္။ ထုိကဲ႔သုိ႔ အပူဒဏ္ခံရသည္႔ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရၾကည္ ေရေအး တုိက္ေကၽြးျခင္းအားျဖင္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ကုသုိလ္ထူးကုိ ယုံၾကည္သည္။
ဘာသာေရးပြဲေတာ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည္႔အနက္ ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ ေတာ္ကား ထူးျခားေသာပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ပရိေဘာဂေစတီကုိ လည္း ပူေဇာ္ရ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကုိလည္း အမွတ္တရျဖင္႔ ပူေဇာ္ေသာ ဗုဒၶပူဇာ မဂၤလာကုိလည္းေကာင္း၊ ဤ ေဗာဓိပင္၌ ျမတ္ဗုဒၶရရွိခဲ႔ ေသာ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္မ်ားကုိ အမွတ္တရ ပူေဇာ္ခြင္႔ရေသာ ဓမၼပူဇာ မဂၤလာကုိ လည္းေကာင္း ဆင္ႏႊဲခြင္႔ရရွိၾကသည္။
ကဆုန္လျပည္႔ေန႔၌ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရသြန္းျခင္းပြဲေတာ္ကား ဗုဒၶဓမၼ ပူဇာသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပရာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္႔အျပင္ သာသနာစတင္ခဲ႔ရာ ေနရာကုိ အထိမ္းအမွတ္ျပဳရာလည္း ေရာက္ပါေပေတာ႔သည္။
(၁၉၉၄-ခုနွစ္ ပထမငယ္တန္းအေျဖစုံမွ)

Ref : mygateway365's blog

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit & Copy From > Yatanarpon Call Center< Thank For Your Post
သက္ဆိုင္ရာသတင္းဌာန၏ မူရင္းေရးသားခ်က္ သာျဖစ္သည္
ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္
ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔၏ ထူးျမတ္ေသာ ဘာသာေရးပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေႏြဥတု၏ အလယ္ဗဟုိ ကဆုန္လျပည္႔ ေန႔၌ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရသြန္းေလာင္းေသာအားျဖင္႔ ဆင္ယင္ က်င္းပေသာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုနွစ္ ကဆုန္လျပည္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔၌ သူ အျမတ္နုိးဆုံးျဖစ္သည္႔ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိခဲ႔သည္၊ ဤအေၾကာင္း ကုိ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက-
“ခါေတာ္တပုံ၊ ပြင္႔ခ်ိန္ႀကံဳက၊ ကဆုန္ လျပည္႔ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊ ေျမ႕ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတာန္ ထီးနွင္႔ စသည္ျဖင္႔ ခုနစ္ေန႔ ဘုရားရွိခုိး လကၤာ၌ ဆုိခဲ႔ စပ္ခဲ႔ ေရးခဲ႔သည္။
ဤေလာက၏ အလင္းေရာင္ စတင္ခဲ႔ေသာေန႔လည္း ျဖစ္သည္။
ဤေန႔မွာပင္ အဝိဇၨာအေမွာင္ထုကုိ အရဟတၱမဂ္ မုိးႀကိဳးစက္ျဖင္႔ ၿဖိဳဖ်က္ခဲ႔ သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာက္၌ အလင္းေပါက္ခဲ႔ သည္။ မာရ္အားလုံးကုိ ေအာင္ျမင္ခဲ႔သည္။ အရဟတၱမဂ္တည္းဟူေသာ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ရသည္႔ေနရာျဖစ္၍ ေညာင္ပင္ကုိ ေဗာဓိေညာင္ဟု ေခၚၾက သည္။ ယင္းေဗာဓိေညာင္ပင္သည္ ဘုရားရွင္၏ အသုံးေဆာင္ ပရိေဘာဂ ေစတီ တစ္မ်ဳိးလည္းျဖစ္သည္။
ပရိေဘာဂေစတီေတာ္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္ျဖင္႔ ရွိခုိးျခင္း၊ ပူေဇာ္ျခင္း၊ ေရသြန္းျခင္း စသည္တုိ႔ျဖင္႔ ေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရား၌ ေကာင္းမူျပဳသည္နွင္႔ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကုိ ရည္၍-
“ပြဲခါေညာင္ေရ၊ သြန္းၿမဲေပတည္႔၊ ရုိေသသဒၶါ၊ ထုံးစဥ္လာျဖင္႔၊ မဲဇာရပ္သူ၊ ေတာင္းဆုယူသည္” စသည္ျဖင္႔ လက္ဝဲသုႏၵရအမတ္ႀကီး စပ္ဆုိေရးသားခဲ႔ သည္။
ေန႔လည္မြန္းတည္႔ခ်ိန္သည္ ေနရွိန္အျမင္႔ဆုံး ျဖစ္သကဲ႔သုိ႔ ေႏြဥတု ၄-လ၏ အလယ္ဗဟုိ ကဆုန္လျပည္႔ (ေႏြမြန္းတည္႔) ကာလသည္လည္း အလြန္ပူျပင္း လွသည္။
“တန္ခူးေရကုန္ ကဆုန္ေရခန္း” အခ်ိန္ျဖစ္၍ အသီးသီးေသာ သစ္ပင္တုိ႔ သည္ အရုိးၿပိဳင္းၿပိဳင္းျဖင္႔ ညိွဳးပိန္ေနၾကသည္။ အရွင္ေနမင္းကလည္း ပူရွိန္ ျပင္းျပင္းျဖင္႔ အလြန္အမင္းပင္ နွိပ္စက္ေနျပန္သည္။
သစ္ပင္ပန္းမာလ္မ်ားသည္ ေရ ၾကည္တစ္ေပါက္ ေသာက္ရမည္႔အေရး ေမွ်ာ္ ေတြး၍ ေငးမႈိင္ေနၾကရရွာသည္။ သက္ရွိသတၱဝါမ်ားသည္ အပူဒဏ္ ကာ ကြယ္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး သုံးနုိင္ေသာ္လည္း သစ္ပင္မ်ားမွာ ဝဋ္နွင္႔ၾကမၼာ မလြတ္ သာပဲ ႀကိတ္မွိတ္၍ ခံေနၾကရရွာသည္။
ထုိအထဲတြင္ ေဗာဓိပင္လည္း အမ်ားနည္းတူ ဝိပါက္ေတာ္ ႀကံဳႀကိဳက္ရရွာ ေလသည္။ ထုိကဲ႔သုိ႔ အပူဒဏ္ခံရသည္႔ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရၾကည္ ေရေအး တုိက္ေကၽြးျခင္းအားျဖင္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ကုသုိလ္ထူးကုိ ယုံၾကည္သည္။
ဘာသာေရးပြဲေတာ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည္႔အနက္ ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ ေတာ္ကား ထူးျခားေသာပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ပရိေဘာဂေစတီကုိ လည္း ပူေဇာ္ရ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကုိလည္း အမွတ္တရျဖင္႔ ပူေဇာ္ေသာ ဗုဒၶပူဇာ မဂၤလာကုိလည္းေကာင္း၊ ဤ ေဗာဓိပင္၌ ျမတ္ဗုဒၶရရွိခဲ႔ ေသာ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္မ်ားကုိ အမွတ္တရ ပူေဇာ္ခြင္႔ရေသာ ဓမၼပူဇာ မဂၤလာကုိ လည္းေကာင္း ဆင္ႏႊဲခြင္႔ရရွိၾကသည္။
ကဆုန္လျပည္႔ေန႔၌ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရသြန္းျခင္းပြဲေတာ္ကား ဗုဒၶဓမၼ ပူဇာသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပရာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္႔အျပင္ သာသနာစတင္ခဲ႔ရာ ေနရာကုိ အထိမ္းအမွတ္ျပဳရာလည္း ေရာက္ပါေပေတာ႔သည္။
(၁၉၉၄-ခုနွစ္ ပထမငယ္တန္းအေျဖစုံမွ)

Ref : mygateway365's blog

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit & Copy From > Yatanarpon Call Center< Thank For Your Post
သက္ဆိုင္ရာသတင္းဌာန၏ မူရင္းေရးသားခ်က္ သာျဖစ္သည္

0 မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။:

Post a Comment

ေအာင္ရဲရင့္